• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvattenberedaren startar inte

F

F.d. 52979

Guest
Nåt som har nå´t tips.
Har en Trumatic (Boiler) varmvattenberedare. Nu får vi den inte att starta. De röda lysdioden som indikerar att något är fel lyser inte heller. har nån kunskap om vad vi kan göra? Ingalill o leif
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Varmvattenberedaren startar inte

Där kan ha runnit i vatten genom avgasröret och lagt sig runt brännaren .Kanske man kan torka upp det på något vis annars är det till att dela den
 
F

F.d. 50241

Guest
Sv: Varmvattenberedaren startar inte

...funnits restvatten som frusit? i så fall expanderar vattenbehållaren (blir rund istället för platt i botten) symtom startar men går direkt över till störning (röd lampa) "hemmafixare" kan försöka ta isär den och försöka rikta botten med gummiklubba eller liknande. Gjorde så själv funkat bra sen. En hel del jobb, ja men behållaren är en dyr reservdel, minns inte pengen men var i alla fall själv nöjd när jag fick till det...kanske urmontering 30 minuter, demontering 20 min, banka 20 min + tillbaka lite snabbare för jag då visste hur allt satt....men självklart...kolla all el först...är ju mycket lättare att byta säkring eller lite kontaktsprej...de brukar också behöva tillräcklig ström in...välladdat batteri.
 
Toppen