• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns blåbärsskogen?

F

F.d. 2549

Guest
Hej flickor, förlåt att jag tittar in till er.

Men det är ju som så, att vill man ha det bästa resultatet på en förfrågan, då skall man vända sig till ”huvudet” och inte till …
Jag fann inget lämpligt ord för era manliga partners; inget ord som inte hade kunnat missförstås, känts nedsättande eller på annat sätt fått vederbörande i obalans. Det är inte lätt att alltid uttrycka sig glasklart och utan att någon känner sig stungen – jag vet. Men något vi alla vet är att bäst går det med rätt kvinna på rätt plats, och att mannen får en anspråkslös roll utan att vara medveten om det. Ja, kvinnans list och lust är sällsamma ting.

Nu till saken flickor.
Varje morgon tar jag fram en liten barnmatsburk ur kylen. I burken finns det blåbär och ett 40-tal av dessa små hälsobringande och hjärnvindlingssynapsstärkande ”trollbär” blir såväl dekoration som smaksättning på min morgongröt. Nu är tiden inne för att fylla på frysen med nya barnmatsburkar fyllda med bär. Men – nu kommer ni in i bilden – det finns inga bär att uppbringa i Skåne och knappast i Småland.
Min fråga är: Var och hur långt norrut måste jag ta mig för att kunna fylla några hinkar med blåbär, så att därmed min morgongröt och min hjärnkapacitet inte blir lidande?
Jag har läst att det finns blåbär i Värmland, men det blir, med mitt mått mätt, en alltför lång resa.
För att undanröja alla tankar som inte har med blåbär att göra, så vill jag upplysa om att jag har mitt älskade multiverktyg Britt med mig.

Farbror Claes hälsar och hoppas på positiva svar.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Var finns blåbärsskogen?

Hej Farbror Claes,jag hade besök från Aneby i söndags, dom påstod att det fanns gott om blåbär däruppe. Men du får säker många förslag, här i Skåne finns det iallafall inga.Vi får Forshaga besök i morgon, men vad våra gäster hade att förtälja när dom ringde, så finns det inga större mängder däruppe hellre
Lycka till.
Vänligen Ingrid o Stig
 
Toppen