• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vandra i Sälenfjällen

Krister 820

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024
Vi tänkte åka till Sälen och vandra dagsturer. Tips på bra ställen där man kan stå med husbilen samt vandra ifrån tas tacksamt emot.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Vandra i Sälenfjällen

Då är det kalla o fina nätter, förmodligen frost och fina dagar. Fjället har börjat brinna och är i sin finaste skrud. Ni kan ställa HB, n vid Tandådalen södra och vandra Kalven runt (1,5 mll). Ställ bilen vid Högfjällshotellet och gå en bit på Kungsleden. Ställ bilen vid kyrkan på Hemfjällstangen och vandra på fjället till Hem fjällstugan tur retur (2,5 mil). Från Högfjällshotellet till Hem fjällstugan är det ca 3, 0 mil tur retur. En tur vid Lindvallen uppe på fjällkammen till stensjön ., lätt o fin vandring. Jag skulle kunna hålla på ett par timmar till. Vill ni ha fler tips är det bara att höra av sig. Lycka till.
 
Toppen