• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad hände med forumet efter uppdateringen?

D

Deleted member 11118

Guest
Jag har full förståelse för detta och inser att utvecklare av forumet gör sitt allra bästa.
Kanske behövs mer professionell hjälp eftersom uppdateringarna gjort forumet alltmer svårmanövrerat.
Kanske passar forumet bättre för dem som fortfarande använder PC med Windows?

Du slänger ur dej att det behövs mer professionell hjälp, vet du vilken utbildningen de som jobbar har? Synd att kasta ur sej påståenden utan precisera belägg för detta. Jag vet att alla jobbar dygnet runt för oss medlemmar och det utan betalning. Jag skulle kalla att de är professionella. Att kritisera är lätt men att komma med genomtänkta förslag är svårare.Tror alla som jobbar är glada med förslag från medlemmarna, men man kan inte tillfredsställa alla.

Alla Ni som har förslag både stort och smått hör av Er så ser säkert någon till om det går att uppfylla
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Dette varet problem helt i starten som ble løst av en de ansatte i konsultbolaget som drifter for klubben, men i forbindelse med en oppdateringen så forsvant denne lokale fiksen. Det ble rapportert kort etter oppdateringen, dessverre ble det ikke oppdaget før oppdateringen gikk live.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Synd att kasta ur sej påståenden utan precisera belägg för detta.
Tråkigt att du känner dig träffad!
Jag anser att forumet har gått kräftgång men vet att många arbetar ideellt med både forum och Intressepunkter. Heder åt dem.
Knut som är en hedersman kom på en tillfällig lösning. Varför inte göra den permanent med text i stället för prickar.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ibland (ofta) får man spärra upp ögonen och läsa ordentligt på skärmen. Oavsett vilken av "världarna" man lever med.

Ordningen på menyraden blev återställd/backad på något sätt i och med uppgraderingen, något som vi uppmärksammade omedelbart. (Vi sorterade om i menyn redan i den förra versionen).
Det är en rapporterad avvikelse - jag gissar att frågan är om vi ska åtgärda det tillfälligt nu eller avvakta, med tanke på att det snart är dags för ett ännu större kliv, till version 2.1 (tror jag det är) av xenForo.

Jag har fullt förtroende för våra tekniker och deras bedömning av vad vi ska göra "egen override" på, och därmed tvingas backa tillbaka till i samband med en XF-uppdatering. v2.1 kommer att innebära större förändringar principiellt sett. Jag tror att det är viktigare att analysera vilka dessa är och hur vi ska tackla dem.

Tills vidare får ni kanske kosta på er ett extra klick med fingret/musen. Leta, våga, vinn när det gäller menyerna. Allt (nästan) finns på plats :).

PS. Prickarna har med mobilanpassningen att göra, för smala/små smartphone skärmar. DS.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Dette varet problem helt i starten som ble løst av en de ansatte i konsultbolaget som drifter for klubben, men i forbindelse med en oppdateringen så forsvant denne lokale fiksen. Det ble rapportert kort etter oppdateringen, dessverre ble det ikke oppdaget før oppdateringen gikk live.
Du verkar ha mest koll på vad som händer på forumet som alltid!
Underligt att andra vill sopa det under mattan!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag tror det är läge för att vi som jobbar i HBK-Web och HBK Projektgrupp presenterar oss. Knut är en av oss med stor erfarenhet och kunnighet men vi är flera som i vårt dagliga eller tidigare jobb har kunskaper i de arbetsuppgifter som vi har åtagit oss på ideell basis.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Prikkene dukker opp om det ikke er plass til alle menyvalgene på raden. Det som er problemet er at standard er å plukke av fra venstre, vi fikk det endret til å plukke fra høyre - vet ikke hva som skjer nå, forrige patch ble laget av en av de innleide konsulentene. Håper den er dokumentert.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg får samme bilde som deg ved zoom til 180% av normal visning i landskap mode på min W10 platte. Og ved 100% i portrett. Går ut fra at du benytter en iPad i portrett :D
 
F

F.d. 24550

Guest
Jag trodde att apple var bra grejor!

Hört talas om appleskrutt?

Apple var nog OK en gång i tiden, men nu släpar de efter teknikmässigt. Konstigt att det är så många med Appleenheter som har problem. Apple har lyckats med sin branding och fått många att tro att livet inte är komplett utan deras utrustning. Man får betala mycket pengar för ganska mediokra produkter, men köper sig kanske lite bättre självförtroende. ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Hört talas om appleskrutt?

Apple var nog OK en gång i tiden, men nu släpar de efter teknikmässigt. Konstigt att det är så många med Appleenheter som har problem. Apple har lyckats med sin branding och fått många att tro att livet inte är komplett utan deras utrustning. Man får betala mycket pengar för ganska mediokra produkter, men köper sig kanske lite bättre självförtroende. ;)
Vad har Apple med detta att göra?
Ditt inlägg vittnar bara om okunskap om historiens mest framgångsrika koncept.
 
F

F.d. 55374

Guest
Jag har full förståelse för detta och inser att utvecklare av forumet gör sitt allra bästa.
Kanske behövs mer professionell hjälp eftersom uppdateringarna gjort forumet alltmer svårmanövrerat.
Kanske passar forumet bättre för dem som fortfarande använder PC med Windows?

En PC är väl en riktig dator. Varför skall man sitta och försöka peta på en platta eller telefon om man har en fast dator.
 
Toppen