• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad gör ni?!

Gaiefaj

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tranås
HBK-Nr
394
Medlemskap
2024
Hej
Jag vill gärna höra vad ni andra gör, när ni far ut med husbilen över en helg. Är det alltid en massa aktiviteter som gäller, eller lígger ni "på latsidan" ? :wink:

Berätta gärna om aktiviteter, tips på bra/spännande/roliga böcker, annorlunda sevärdheter - eller vad som helst, som kan förgylla en helg!

Anette
 
P

PAM 97

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Hej på dig, det är väldigt olika från helg till helg och beroende på var man är, ibland blir det bara fågelsång blandat med en bra deckare, ibland när vi står närmare en stad eller större samhälle (inom milen) blir det cykel som gäller sedan träffar man ju många trevliga människor som man kan snacka med:yes: :D Ha en trevlig Pingst någonstans

med vänlig hälsning Pelle O Monica
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni?!

Undersöka några naturreservat på lämligt avstånd, är ett sätt att spenderar några lediga dagar. Googla på "naturreservat" så hittar du en massa information från olika län, ofta med ganska bra beskrivningar av sevärdhelen och hur man kommer dit. Väl framme finns ofta en bra parkering där man ibland t.o.m kan övernatta. Trots att det satsas mycket pengar på naturreservaten så verkar det inte vara så många som besöker dem, därför kan man ofta finna ro och avskildhet för att läsa en bok eller vandra i naturen, kort sagt njuta av livet.

Hälsn EssoJ
 
F

F.d. 12730

Guest
Sv: Vad gör ni?!

vi brukar försöka titta på nåt intressant i närheten, behöver inte vara så märkvärdigt, men roligt passa på och se kyrkor, slott, naturen, fågellivet, speciell mat eller hantverk. Personligen tycker jag det är skönt att ha gott om tid. Vi kan promenera, cykla, sola ,bada, strosa på stan, läsa och spela spel och umgås och prata mycket.


matte
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Håller helt med hundfamiljen o Esso....fast med tilägg svamp/bärplockning....o Fiske, men allt blir vad man gör det till. ;)
 
F

F.d. 518

Guest
Sv: Vad gör ni?!

När vi far ut med bilen på en ledig helg NJUTER vi bara! Vi njuter av att känna oss lediga och FRIA! Vi använder bilen mycket under veckorna när vi är ute på arbete. Då kommer aldrig markisen eller de sköna solstolarna ut.. Vi trivs gott i bilen. Tycker inte att man behöver åka långt. Fredag kväll firas inom en 10 mils radie.
 
F

F.d. 13113

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Tips om bra böcker under semestern:
Ja, smaken varierar ju men har du läst någonting av Arto Paasilinna?
Om inte så kan jag rekommendera "Harens år" eller "Världens bästa by".
Men det har ju med tycke och smak att göra...Själv tycker jag att allt han skrivit är mer eller mindre genialiskt. Och även dom gamla Bo Balderssons böcker om Stadsrådet.

För övrigt, jag brukar passa på att besöka Röda korsets butiker "Kupan" när jag är ute och reser. Där kan man hitta väldigt mycket (begagnad) sommarläsning till otroligt låga priser. Och för en femma kan man ju också chansa att köpa en bok som man kanske inte annars skulle testat...
 
F

F.d. 12730

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Har ni vägarna förbi oss, så titta gärna in på en kopp kaffe och en pratstund, om vi inte är ute och åker husbil förstås. Det går även bra att stå över natten hos oss. Vi bor nära Katthult och Bullerbyn.


hela hundfamiljen
 
E

Ebear

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Vi brukar åka med några andra husbilar emellanåt. Men nu till helgen åker vi till kupolen för att handla och sen ev åka till Rättvik för en övernattning. Eftersom vädret verka bli soligt så blir det nog både promenad i samhället och kanske grillning vi siljan..;)
 
F

F.d. 9520

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Hej!
Vi försöker att vara ute med vår Hymer så fort vi är lediga tilsammans, vilket inte är tillräckligt ofta. Vi åker ut i "skogen" på helgerna och bara är! Min man samlar ved o gör brasor. Jag lagar mat och läser. Emellanåt går vi en vända med vår bullterrier Selma, som är av naturen lat och inte vill särskilt mycket mer än att strosa runt.
Ett tips om ni inte redan vet det: Malingarna i Nyhammar är helt underbart. Där finns det flera lägerplatser med kojor man kan grilla i om man vill.

Hälsningar Ylwa o Tapio
:yes:
 

alfire

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni?!

Hej
Det har gjorde vi i helgen - åkte till Sandviken, Högbo och besökte en stor hunduställning i dagarna två. Roligt att se hundar av alla de slag. Oootroligt vad många raser det finns!
Hälsningar från ej hundägare.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Vi stod i Jönköping i Fredags förmiddag efter att ha servat bilen i Fritsla, stod parkerad på gatan utanför mina svärföräldrar. Funderade i regnet på vad vi skulle göra och var vi skulle åka!
Ringde brorsan som åxå har husbil och frågade vad som var på G!
Vi kör nog neråt Helsingborg och ev. drar vi över till Helsingör för en skön Weekend sas det i luren från Nybro!
OK!, vem kan tacka nej till ett sådant påhitt
Körde ner till Råå och hittade en stellplatz precis vid vattnet, ringde brorsan och sa var vi stod och efter ett par timmar stod han på min vänstra sida!
Det blev en skön helg med Öl och Gammeldansk på torget i Helsingör, solen sken lagom hela tiden och när vi kom hem till bilarna igen så blev det en stund i solstolen innan regnet kom och då flyttade vi in och käkade Gamle Ole och en del andra läckerheter i stearinljusets sken!
Det oförutsedda som kan hända med husbil och lättheten att förflytta sig med allt är oslagbart!
Det är endast fantasin som sätter gränser.............
 
F

F.d. 8782

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Ja det var ingen dum helg, o Gamle Olle sätter ju sina spår i luktsinnet men god är den :wub: o havsutsikt båda kvällarna får man ju inte klaga på. En riktig toppenhelg!
Och en lösning på läckaget till luftintaget hittade vi ju också. Micro hade plastkåpor, svart plast med alluminiumgaller. Frågan är om man ska kräva Fiat på summan om de inte själva löser problemet.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Anette,

Eftersom vi bor i den centrale delan av Europa sa har vi nara till en massa fina stallen. Kommande weekend aker vi till Calais (21 mil fran var bostad) och stannar till vid hamnen och njuter ett utsokt kvallsmal i en av dom fina fisk restauranger utan att branna hal i planboken :)
 

Gaiefaj

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tranås
HBK-Nr
394
Medlemskap
2024
Sv: Vad gör ni?!

Rolly - jag blir inte alls avundsjuk.....

Själv ska vi röja i trädgården. Sen blir det Elmia - och därefter lämnar vi vår kära Dettie till en handlare för vidareförsäljning. Jag kan ju inte bara resa, måla akvarell, läsa... Jag vill ha en ny hobby - kanske en Hobby?;)


Kör försiktigt
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Vad gör ni?!

Anette,

Det var inte meningen att gora dig avundsjuk !!! Jag skulle ocksa behova jobba i tradgarden med det ena och det andra men jag maste ju ladda batterierna till husbilen ocksa :)nan gang da och da, det tycker jag ar mycket viktigare :wink:
 
Toppen