• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är detta för knapp ?

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Skulle tro att den styr radion mot bodelsbatteriet när tändningen är avslagen kanske.

Gick genast ut för att kontrollera om det kan vara så, för i helgen sa min bättre hälft att vi borde koppla om radion så vi kan lyssna när tändningen är avstängd.:confused:

Om det nu skulle kunna vara så att knappen sätter på radion så skulle det vara fantastiskt bra.

Och det gjorde den!:)

Jättetack för hjälpen.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Tycker inte att jag märker någon skillnad med knappen aktiverad men man kanske måste komma till rejält kuperad terräng för att det ska märkas...
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Om du har larm inkopplat i bilen (med rörelsedetetektor inne i bilen), så kan den fungera som avskiljare för detektorn.
Har en sådan monterad, dock upp och ner, så att när jag vistas i bilen och vill larma - vid sömn - är detektorn inaktiv.
Annars går ju larmet när man vistas i bilen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er 2 stk 12V matinger til en bilradio, den ene (gul ledning) kommer fra tenningslåsen den andre via en sikring fra batteri (rød ledning). Hvilket batteri i en husbil er en annen sak - oftest er orginal mating fra bilbatteri benyttet om ikke husbilsbygger har tenkt til ekstra og flyttet matingen til bobatteri. Dette oppdager en ikke før en får startproblem eller tester ved å koble vekk bobatteri og radioen fortsatt spiller.
 

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
Har en likadan knapp i vår LMC 2018. Den har dock tre lägen 0 samt l och ll. Det är strömmen till radion. Läge l fungerar bara när motorn är i gång. Läge ll fungerar hela tiden.
 
Toppen