• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växande problem med fricamping

D

Dethleffs 7014

Guest
Det finns många inlägg på detta forum om husbilsägare som tillbringar sin semester i Spanien med att lyfta på brunslock "hämta" vatten samt att GRATIS verkar vara det som är målet. Kanske inte så konstigt att husbilar ses som problem.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Hej
Platsen ligger 2 km söder Dikanäs, nu kanske det finns någon som inte vet var Dikanäs ligger. Dikanäs ligger
ca 10 mil N.V Vilhelmina. En bild till från platsen, som alla ser så börjar det jäkligt trångt.
Visa bilaga 147840

Där är säkert jättefint sommartid men jag tror inte jag skulle vilja övervintra där i stället för spanien.
Tror det blir för kallt och obekvämt.;):D
 
F

F.d. 55374

Guest
Att marknadsföra Norrlands vackra natur är att ständigt jobba i motvind i detta forum. Ett inlägg från
någon som är ute i Europa och gör ett inlägg om att idag skall vi gå ut med hunden, får nog ett
större gensvar.
Tommy R
 
S

Sören-6830

Guest
Hej
Håller med dig att det ena behöver inte förta det andra. Varför jag skriver om Norrland är att
få lite balans i forumet , dom flesta trådar handlar om Europa. Tror att många missar vad vi har
i vårt fina husbilsland.
Tommy R

Att det skrivs så mycket om Europa söder om Sverige beror ju på att det finns så otroligt mycket mer att se där.
Inget ont om Norrland, jag har tidigare rest där i några år och sålde allt salt (industri, slakteri, vägar mm) utom det som användes i hushållen och gav mig tusan på att köra alla normala vägar som fanns.
Vill man ha natur och stillhet är det inte mycket som slår Norrland men det kan för en del bli för mycket också, min efterträdare fick lappsjuka och fick byta jobb.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55374

Guest
[QUOTE="Sören-6830, post: 934915, membergränsen
]Att det skrivs så mycket om Europa söder om Sverige beror ju på att det finns så otroligt mycket mer att se där.
Inget om Norrland, jag har tidigare rest där i några år och sålde allt salt (industri, slakteri, vägar mm) utom det som användes i hushållen och gav mig tusan på att köra alla normala vägar som fanns.
Vill man ha natur och stillhet är det inte mycket som slår Norrland men det kan för en del bli för mycket också, min efterträdare fick lappsjuka och fick byta jobb.[/QUOTE]

Norrland är stort 59,6% av landets yta, gränsen i söder ca 5 mil norr Uppsala
Tommy R
 
Toppen