• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägkvaliten i Sverige 2018 enligt M-undersökning

F

F.d. 55374

Guest
Därför att grusvägar ofta är tjälskadade och sällan eller aldrig används av husbilar.
Det första man gör är att avaktivera grusvägar i navigeringsappen!

Du avstår alltså att besöka många av landets vackraste platser / områden bara för att du inte vill köra grusväg.
Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Tycker lite synd om Knarrevik och andra som inte törs lämna asfalten. Nästan alla platser/områden som vi tycker ligger i topp för ett besök har grusväg.
Tommy R
Det kanske beror på var i landet man bor?
I mina trakter lyser grusvägar med sin frånvaro. I nio fall av tio leder grusvägar till en ensligt belägen lantgård.
På kontinenten har jag aldrig sett en grusväg men betongvägar från kriget är minst lika dåliga för att inte tala om misstaget på Rügen där vi fick åka någon mil i 20 km/h på stor och ojämn gatsten. En sann mardröm!
 
F

F.d. 55374

Guest
Det kanske beror på var i landet man bor?
I mina trakter lyser grusvägar med sin frånvaro. I nio fall av tio leder grusvägar till en ensligt belägen lantgård.
På kontinenten har jag aldrig sett en grusväg men betongvägar från kriget är minst lika dåliga för att inte tala om misstaget på Rügen där vi fick åka någon mil i 20 km/h på stor och ojämn gatsten. En sann mardröm!

Jag bara väntade på att du eller någon annan skulle komma dragandes med hur det ser ut på kontinenten .
Hur vet du att betongvägar år lika dåliga som grusvägar när du aldrig åker grusväg.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Det kanske beror på var i landet man bor?
I mina trakter lyser grusvägar med sin frånvaro. I nio fall av tio leder grusvägar till en ensligt belägen lantgård.
På kontinenten har jag aldrig sett en grusväg men betongvägar från kriget är minst lika dåliga för att inte tala om misstaget på Rügen där vi fick åka någon mil i 20 km/h på stor och ojämn gatsten. En sann mardröm!
En liten utvikning från ämnet. Vi planerar att besöka Rügen senare i vår. Vet du om denna hemska vägbeläggning finns kvar? Var ligger vägen i så fall?
Förr kunde man väl skicka privata meddelanden men nu hittar jag inte hur man gör, så ni får ursäkta min utvikning från ämnet.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
PM - Privata meddelanden: Har ersatts av funktionen Diskussion i xF (nuvarande "forummotor").
  • Klicka på cirkeln till vänster om din avatar uppe i bannern, och sedan "Starta en ny diskussion", etc
 
S

Sören-6830

Guest
Jag bara väntade på att du eller någon annan skulle komma dragandes med hur det ser ut på kontinenten .
Hur vet du att betongvägar år lika dåliga som grusvägar när du aldrig åker grusväg.

Har åkt dessa betong"vägar", fruktansvärt. Grusvägar, även dåliga, är bra mycket mjukare att åka på.
 
F

F.d. 55374

Guest
Man kan inte jämföra grus med betong, man kan heller inte klassa in grusvägar som M har gjort.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
En liten utvikning från ämnet. Vi planerar att besöka Rügen senare i vår. Vet du om denna hemska vägbeläggning finns kvar? Var ligger vägen i så fall?
Förr kunde man väl skicka privata meddelanden men nu hittar jag inte hur man gör, så ni får ursäkta min utvikning från ämnet.
Om jag inte minns fel var det när vi tog av från huvudvägen och tog vägen om orten Bergen. Inte helt säker dock. I övrigt har Rügen bra vägar och massor av sevärdheter.
Jag har funderingar på att besöka Rügen i år igen då vi förstått att vi missade en hel del.
 
Toppen