• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väga husbilen i Spanien

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Undrar om någon vet om man kan väga sin husbil både totalt och var axel för sig i Spanien?
Gärna i närheten av Almeria?
Någon som vet?
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Hej!
Ingen problem.Du kan åka till vilken bilbesiktning som helst.T.e.x någon ITV station och väga.Även på skrotfirmor brukar man kunna väga.

Mvh s670sl
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Normalt gäller tidsbokning för besiktning, men senast jag besiktade bilen svängde jag bara in för att kolla och fick direkt ställa mig i filen.

Vad som gäller för enbart vägning vet jag inte. Kan inte bekräfta att det går, men eftersom "s670sl" påstår det förutsätter jag att han vet.

TommyD
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
I mitt fall har jag vägt släpvagnar flera gånger.
Kört bara dit utan tidsbeställning och frågat om jag får väga.Alltid fått till svar att vågen är påslagen kör och väg.Kan vara annat om man behöver en vågsedel som dokument för vägning, då kanske måste man beställa tid och det kanske kostar något.Har dock varje gång lämnat tio euro till kaffekassan.
Mvh.s670sl
 
Toppen