VÅRAN GNÄLLTRÅD - GNÄLLHÖRNA!!!!!!!!!!!!!

Tråd startad i 'Under Markisen' av Rolf och Monica, 11 Februari 2012.

1. Jappe

Jappe FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661
    Sv: VÅRAN GNÄLLTRÅD!!!!!!!!!!!!!

Inga problem, WillyPe!

Telia, jag säger bara Telia! I detta gamla dammiga f.d. monopolföretag så finns fortfarande "ränderna" från den värsta "sossetiden" kvar!

Fyra (4) gånger har jag påpekat för dom att jag hade rätt att ångra ett abonnemang två veckor efter köpet. Eftersom det första abonnemanget inte passade mig särskilt bra så ändrade jag till ett annat abonnemang i tron att de två ångerveckorna fanns i verkligheten. Två månader efter det att det första abonnemanget tecknades finns fortfarande fakturan kvar på båda abonnemangen trots att jag ett flertal gånger har fått beskedet att den ena skulle tas bort!

Jag lämnade Telia för flera år sedan efter ett livslångt relativt lyckligt förhållande just därför att dom hade svårt att hänga med i utvecklingen och inse att monopolföretagens tid var över, åtminstone i telebranschen!

Jag trodde att dessa olater skulle försvinna i och med att Telia blev utsatta för konkurrens men icke! Jag ska snart ringa igen (för femte gången) och fråga vad dom menar!

Varför bär dom sig åt på det här viset? Är dom så stora fortfarande så att dom fullständigt kan strunta i hur dom behandlar sina kunder? :msn_angry::msn_angry::msn_angry:

Jappe

2. F.d. 14497

F.d. 14497 Guest

Jappe
    du har det bra du, bara Telia som bekymmer!!
    Jag var ute med Ante på morran, tror du inte att solen sken, så jag försökte hålla mig i skuggan, elände elände, och vad fick jag se sen, jo 40 flamingos nere vid saltdammarna, varför behöva se detta??
    Och inte en dag med is eller snö så man kan halka eller kasta snöboll på någon, vilket elände,jag tror att morgondagen blir ännu värre

lowelowe

kjellemona gillar detta.
  3. Jappe

Jappe FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Orust
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    661

Bara Telia! Det är inte så bara! Du ska väl vara tacksam för att du fick lite sol på dig! Har man sett en flamingo, har man sett alla! Dom är ju lika varandra som bär! Jag äälskar den häärliga svenska vintern med all snö och sol (faktiskt ett tag nu)! Jag vet nog att det har varit ovanligt kallt nere hos er ett bra tag!

Om morgondagen veta vi intet!

Vi kanske ses i Frankrike i april, om du har tur!

Jappe

4. Ice-Man

Ice-Man Guest

Jodå, jag har redan grävt 1.000m på vår tomt, men såklart grävde jag på fel sida huset så ska jag förverkliga idén så blir det såklart bara till att börja om. Jag visste det - Murphys lag om all tings jävelskap. Jag blev så förbannad att jag slängde ner ett par km kollektorslang o grävde igen skitet igen istället... :msn_angry:

Hmmm mer att gnälla på - Gävle? Ligger inte det i elområde SE3? Både SE3 och SE4 har ju till skillnad från SE1 och SE2 underskott på el och betalar en massa extra så alla (!?) i norra Sverige njuter när de får sina billigare räkningar! Dessutom betalar vi i södra Sverige mest av alla - kalla oss aldrig snåla i alla fall... Och vad ska norra Sverige med all ström till? Där bor ju knappt nått folk....
    Sämsta argumentet jag sett LilKå :)

I den här tråden får man vara både trög och gnällig, så gnäll på bara... Jag skiter väl för övrigt i ert gnäll - det är ju bara gnäll. Eller som Magnus Uggla sjöng - Jag skiter i allt men det skiter jag i. :blabla:

5. Ice-Man

Ice-Man Guest

Javisst är det alldeles för trevligt här - trevligt, vilket äckligt ord förresten, det borde plockas bort från Svenska vokabuläret tillsammans med t.ex snäll, gullig, vacker, mysig, m.m! :aja:

Underbar vinterkyla? Vad är det som är så underbart med den? Klä på sig värre en en eskimå o gå omkring som en j-a Michelingubbe bara för att slippa skaka sönder i molekyler! Dessutom har det kostat 6.000kWh/månad att värma huset i vinter - du kanske gillar feta elräkningar? I så fall kan du få mina ackompanjerat med en pungspark för att du ens insinuerar att kyla skulle vara något positivt. :msn_angry:

Vem som helst fattar väl att man inte kryper in och sätter sig i en frys med -18 grader frivilligt? Det borde väl till och med du veta WillyPe, så inte var det något positivt förslag som du ville försöka få det till - skämmes! Gå ut o sätt dig i en snödriva! :blabla:

WillyPe och Wizard gillar detta.
  6. F.d. 2621

F.d. 2621 Guest

Ice-Man förtjänar absolut en spark på smalbenet! Han håller ju inte bara på att gnälla sönder tråden - han förvränger ju också gamla klassiska talesätt!

Så här sa´han, den store "never-mindaren":

"Folk säger att jag inte bryr mig om någonting, men det skiter jag i!"

7. Anders Bohman

Anders Bohman FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Mjölby
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    2776

Jag tycker att trådstartaren borde få Husbilsklubbens stora Medalj för denna tråd.

Bara snällgnäll med glimten i ögat! Jag har även sett några fina små pekfingrar om inte snällgnället hålls "inom ramarna".
    Kanske kan det hålla oväsentligt gnäll borta från andra ställen där absolut gnäll inte är konstruktivt....

Nä,, vad håller jag på med:msn_wink:.
    En gnälltråd var det ju, skäms på mig själv.

Ha det skit era gnällspikar:msn_fingerscrossed:

8. Ice-Man

Ice-Man Guest

Hörru Flatte, nu får jag gnälla tillbaka på dig och be dig hålla dig till fakta. Kan du någonstans i min text ovan se att jag har skrivit att han SA något? Jag skrev ju att han SJÖNG! Så här gick versen närmare bestämt:

Och jag skiter i majen,
    och jag skiter i rektorn,
    och jag skiter i allt som dom fyller mig med.
    Och jag skiter i fysik,
    och jag skiter i matematik,
    och jag skiter i all satans teknik.
    och jag skiter i morsan,
    och jag skiter i farsan,
    dom säger jag skiter i allt, men det skiter jag i.
    Så jag drar iväg.

Nu föreslår jag att du straffar dig själv genom att med båda händerna dra mycket hårt i en rejält grov gummisnodd och sedan släppa med ena handen, det har du förtjänat i och med ditt helt felaktiga tillrättavisande! :msn_run:
    Kom bara inte med någon löjlig ursäkt - jag vill se ett fotobevis, en kraftigt rodnad hand t.ex. :msn_wink:

Vaddå gnäller sönder tråden? Tråden är ypperligt ämnad för allsköns gnäll. Jag skulle dock vilja passa på att gnälla på att det gnälls för lite här! Skulle tråden växa till oanade proportioner så ökar vi bara på utrymmet! :msn_thumbup:

P.S. Den som av något skäl inte kan se ironin i inläggen i denna tråd borde bemöda sig med att göra ett gnälligt inlägg här!

Flat Mates, Wizard och Anders Bohman gillar detta.
  9. Eila & Pentti

Eila & Pentti HBK Medlem

Kommun:
    Tranemo
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4285

Oj vad det gnälls här!
    jag vill ge mig/oss själv en ros för att vi har endast gnällt en gång i trådden:bock:

10. Ice-Man

Ice-Man Guest

Vaddå? En ros för ett knappt deltagande? Tänk på alla som INTE skrivit något i tråden, det blir en fruktansvärd massa rosor! Verkar det rimligt?

Däremot kan du få en ros bara för att du bidragit till tråden - men eftersom du har den galna idén att dela ut rosor så tycker jag bara att du är värd en tistel eller kaktus - en vissen en.... :msn_laugh:

Jag passar även på att gnälla på min egen signatur som inte passar in i denna tråden - fast när jag tänker efter så är det webbarnas fel, man borde inte ha någon positiv signatur alls i denna tråd!

11. Ice-Man

Ice-Man Guest

Anders, kallar man verkligen klubbkompisar för "trådstartaren"? Monica heter hon ju!

Ditt senaste inlägg var ett lågvattenmärke från din sida, varför berömma när man har chansen att gnälla?
    Dina inlägg om trilskande teknik - tja, hade det inte varit i denna tråden så hade jag sagt att de var befogade, men istället väljer jag att säga; "Om du hade hållit på med datorer istället så hade du inte behövt stå här som en idiot idag". För förklaring så titta på denna klassiker (om du kan): Kvarteret Skatan - IT-supporten - Johan Glans - YouTube :blabla:

Ha det skit själv! :msn_wink:

Perlena och Anders Bohman gillar detta.
  12. WillyPe

WillyPe HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2029

Jag vill passa på att ge Ice-Man ett fång vissnade tistlar för hans uppflammande och berikande gnällinlägg (eller kanske en spark till på smalbenen). Nu börjar ju tråden bli riktigt seriös så här på torsdagförmiddagen. Hur ska det inte bli på eftermiddagen, efter en stor portion ärtsoppa. Ta fram skyddsutrustningen.
    Det är riktigt trevligt (usch, vad säger jag!) att du gnäller istället för att arbeta. Ge oss vad vi tål, här ska klösas ögon.

13. Lovisa

Lovisa HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    5889

Fasen vad jag är förkyld!!

/Lovisa

14. Ice-Man

Ice-Man Guest

Jag skulle kunna tacka för tistlarna, men det skiter jag i...

Ärtsoppa? Den som ändå fick ärtsoppa att äta, nä nån gammal torr fisk och cadmiumfyllda grönsaker var det på menyn så det krävs ingen skyddsutrustning. Det sägs dock att man blir intege... intermi... intellent av fisk - det har jag minskäl inte märkt nått av!

Arbeta? Det är ju oxå ett hittepå att man ska stiga upp när det FORTFARANDE ÄR MÖRKT o när man väl kommer hem, ja då är det mörkt IGEN. Som tur är har jag ganska fritt jobb - eller ja, eftersom det är en gnälltråd så suger det egentligen :)

15. Ice-Man

Ice-Man Guest

Trafik:

Jag retar mig på vissa som kör 10-15 km/h UNDER gällande hastighetsgräns? Samma klientel slickar gärna även mittlinjerna. Oftast accellererar de även som om de hade en otrimmad mopedmotor under huven - förutom när man ska köra om - då jäklar gasas det så kolvarna håller på att gå genom huven! Tur man har 340 pållar, fast å andra sidan kostar det skjortan om man ska se lite gnälligt på saken... :msn_lightning:

Retsamt är det även med folk som saktar ner så fort det blir enfiligt på en 2+1 väg. Där ligger man o puttrar i 100 som det oftast brukar vara å sen ligger nån stolle i 80 för att sedan elda på så fort det blir tvåfiligt. :msn_angry:

Varför ska andra bestämma att jag inte får hålla mig till lagstadgad hastighet? Jag begär ju inte att de ska köra snabbare, bara att de samverkar i trafiken. Muppar!

Frugan hjälpte en äldre herre på macken igår, han var så blind att han inte ens hittade hålet för kortet ens när hon hade visat honom.... Då undrar man vem man möter i trafiken...

Frankia gillar detta.
  16. JanneEkan

JanneEkan HBK Styrelse

Kommun:
    Öckerö
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    689

Vad han gnäller den där ismannen, han behöver en större buss så blir han glad igen. Bara 340 kusar är ju inte mycket att komma med.

17. Gunnar

Gunnar HBK Hedersmedlem Admin medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2040
    HBK-Nr:
    5
  18. Kjell och Eva

Kjell och Eva HBK Medlem

Kommun:
    Halmstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4375
    lowelowe, Anne & Klas och WillyPe gillar detta.
  19. hianders

hianders HBK Medlem (P)

Kommun:
    Avesta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    145

Har idag på em upptäckt att jag har en väldig hosta och är lite rugg rugg!! Var i helgen på en Ålands-resa och damen i bussen mittemot i gången hostade hela vägen ner t Stockholm och sen likadant på hemvägen månd. Skall nu ladda med lite whiskey och vitlökskapslar. Stackars gubben inatt!!""

Kram från en förskyld fru hianders

20. WillyPe

WillyPe HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2029

Jag har också hosta (host-host), men inte fan får jag någon whiskey. Orättvisan breder ut sig. Vad gör facket och regeringen egentligen för oss medborgare? Jag bara undrar! :msn_angry:
    PS. Vitlöken kan jag undvara.

hianders gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.