• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppvägning med CoC?

F

F.d. 29989

Guest
Är det möjligt att väga upp en bil med CoC-dokument?? Min bil = Deth White M 2011 har totvikt 4.000kg. Jag önskar väga upp till 4.250kg. Jag ser att samma bil 2012 med samma chassietyp, Ducato 250 har 4.250kg. Bilen kommer från tysk handlare via svensk importör. Mvh Philip
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.009
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Uppvägning med CoC?

Gokväll

Enl de uppgifter jag fått, så måste man ha ett nytt CoC med den nya vikten inskriven.
Man får inte göra ändringar som avviker från CoC.
Eftersom det är sista påbyggaren ( i ditt fall Dethleffs) som bestämmer Tot vikt, och utfärdar CoC dok, så är det dom som kan göra ändringen o ingen annan.
Du behöver därför ett nytt CoC dok. Du behöver dessutom en ny typskylt till bilen om du får ett nytt intyg.
Detta är uppgifter som jag fått från ALKO-KOBER .

Lycka till
Hejs
Claes 105
 

STBEREVA

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
5481
Medlemskap
2024
Sv: Uppvägning med CoC?

Hej har DU ett COC med nya totalvikten samt en ny typskylt med nya vikten,då är det
bara att beställa tid på BILPROVNINGEN.COC från slutillverkaren går över fordons och chassitilverkarna intyg.
M V H
STBEREVA
 
Toppen