• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppblåsbar Kajak

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Ni som har sådana vad har ni för märke och är de bra? Vi skulle vilja ha med en Kajak på våra resor men har aldrig haft en och vet inte nått om dem, ge tips på bra och lätta uppblåsbara kajaker.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag har visserligen själv haft en gummibåt med 25 hk motor men jag vet en tysk firma som gör bra uppblåsbara kanoter. BOOTE
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hadde selv en fra Gumotec, det vil si jeg hadde en kano men de har en lang rekke kajaker og rafting båter. Min kano var em WW-II rafting kano, suveren bevegelse i elver. Litt tung å padle som kajak selv om det fungerte. Selv padlet jeg mest Canada style i den.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Det kanske är bättre att ha en kanot om det finns som uppblåsbar, min fru har ingen vidare balans, vi har aldrig provat kajak, tänkte mer att det är lättare än att köpa en gummibåt och motor till den, för de är ju inte lätta att ro!
 
F

Frudden

Guest
Jag har också en AdvanceFrame1 enligt länk ovan, har haft den i tre år och är väldigt nöjd med den. Rekommenderar den starkt. Väldigt stadig är den också.

// Fredrik W
 
F

F.d. 53340

Guest
Vi har en itiwit 3sits stabil håller kursen bra går och byta tuber mm 17kg väldig nöjd för det priset.
Janne
 
F

F.d. 53340

Guest
Ja har en till tältet som ja använde.

med ta dom paddlarna som är längst och typ oring längst ut så slipper du få in vatten.
Janne
 
Toppen