• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätthall för stora fordon i Helsingborg?

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Är det någon kring Helsingborg som känner till någon inomhus hall för tvätt av husbil ( lastbils/buss tvätt). Under den kalla årstiden skulle det vara bra att kunna hyra inomhus för tvätt.
Eva & Hasse 9 Visade en bild på tvätt i inlägg på Kvällskvisten. Vad jag kan se så är det endast i Borås detta finns. Det är inte helt rätt att tvätta sin bil på sin tomt eller parkering.


Lagkrav
Kraven på rening av tvättvattnet bygger på Miljöbalkens hänsyns regler. Dessa säger att alla som bedriver en nedsmutsade verksamhet ska göra vad som krävs och är möjligt för att förebygga och motverka skador på miljön. Kraven gäller även för privatpersoner som därför ska undvika att tvätta sina bilar så att föroreningarna riskerar att ledas till öppna diken och dagvattenbrunnar.


Nils & Birgitta

SÅIFA - LP Service AB
Bunkalundsv. 2
253 68 HELSINGBORG


Var i kontakt med dem. Husbilar var han inte intresserad av.
Det är ingen gör det själv hall utan de tvättar själva mot betalning.
 
Senast ändrad:

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

Det finns tvätthall för "lastbilar och större fordon" i Helsingborg/Ättekulla. När man kommer till rondelen på Österleden,från motorvägen sett,tar man till vänster upp mot industriområdet. Efter ca 50 meter ligger SÅIFA, där finns tvätthallen.Vad det kostar att få en husbil tvättad vet jag inte.

Hälsn.........Ce-eN !
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

Jag ställde frågan till Bilbadhuset.
Kan jag använda er tvätt i Höganäs?
Tack för ditt intresse maxhöjden är 2,80.

Nils
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

Scania bilar syd, Trintegatan 6, tfn: 25 80 00 Kan vara möjligt att använda är öppet dygnet runt. Det är en automat tvätt med borste. Men det går även att använda hallen till manuell tvätt. Man måste bli upplagd som kund hos dem och de fakturerar. Har varit i kontakt med dem.

Volvo Truck center, Trintegatan 2, tfn: 29 99 00 Har man Volvo kort så går det bra att använda hallen. Har varit i kontakt med dem.

LP Service, Bunkalundsvägen 2, tfn: 37 02 70 Nej hanterar inte husbilar Ej gör det själv. Har varit i kontakt med dem.

Nils
 
F

F.d. 29779

Guest
Sv: Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

:yes:Hej
Försöker att hänga på denna länken med en fråga om någon vet vart man kan tvätta husbil i Göteborgs området, har själv hittat en i Halmstad som e OK för en Concorde Carisma som har en höjd på ca. 3,20m men själv bor jag i Kungsbacka så inte hel kul att åka till Halmstad. Kan någon ge mig ett tips!!!
MVH
MrDick
 
F

F.d. 52594

Guest
Hej!
Vet att Tvättsson i Helsingborg har en riktigt stor hall. Har sett dom tvätta allt från motorcykel, bil och långtradare till husbil och båt på trailer. Värt att testa. Dom ligger i Åkarnas Hus, Industrigatan 97.
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
En liten bit från er i Ängelholm. Där kan du köra in på Taxis biltvätt bredvid Shell macken vid McDonalds. Det kostar 25kr/15 min. Dvs för en hundring fixar du tvätten. Stege för att komma upp på taket finns också.
Kånnkård
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt hall för stora fordon i Helsingborg?

:yes:Hej
Försöker att hänga på denna länken med en fråga om någon vet vart man kan tvätta husbil i Göteborgs området, har själv hittat en i Halmstad som e OK för en Concorde Carisma som har en höjd på ca. 3,20m men själv bor jag i Kungsbacka så inte hel kul att åka till Halmstad. Kan någon ge mig ett tips!!!
MVH
MrDick
Var i Halmstad?
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Finns en i Hjärnarp. Ser den på höger sida om E6 när man kör norrut. Vet inte om den är till för husbilar.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
F

F.d. 54459

Guest
Preem på ängelholmsvägen, där tvättade vi vår alkovbil, 6 m lång och 3 m hög.
//Jenny
 
Toppen