• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig växelspakknopp

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Växelspaksknoppen gick sönder under färd,verkar som någon hårdplastbit gick sönder invändigt. Någon som vet om man kan få tag på en sådan imorgon söndag i närheten av mariestad,annars så löser jag det när man kommer till örebro. Det går att köra utan problem
 

Bilagor

  • 20180714_212029.jpg
    20180714_212029.jpg
    1,4 MB · Visningar: 68

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
När min gick sönder för ett par år sedan, var det inte lätt att hitta en ny.

Efter lite letande på tyska ebay, lyckades jag dock beställa en nyproducerad från Polen.

Pålle
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Undrar om man kan ta en fulknopp från biltema eller mekonomen tillsvidare, men knoppen måste ju passa med fjädern som satt under knoppen
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
..Detta hände mig också när jag körde söderut. Enda lösning jag hade var att limma knoppen så jag kunde köra vidare..nu är det säkert 7 år sedan och många växlingar har gjort sen limmningen.... jag kan bara hoppas att det också kommer att fungera framöver.....
 
Toppen