• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

F

F.d. 54097

Guest
Vi har hundar (Cavalier King Charles Spaniel) som är vana att kunna komma upp till husses o mattes bädd under natten. Funkade bra med låga sängen i husvagnen, men sämre nu med den tvärställda bakbädden i nya husbilen med stort garage. Någon som gjort en trapp- eller ramplösning till sin hund för denna typ av bädd ? (Jag vet att många inte tycker hunden behöver upp i bädden, men nu vänder jag mig till dem som ev hittat nån bra lösning på detta - förutom att lyftas upp)
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

Testa först att hunden verkligen vill gå på en ramp. Vi skaffade ramp (visserligen till garaget) men hundarna vägrade använda den...

Trappor kanske är enklare...
 
F

F.d. 54097

Guest
Re: Sv: Trapp/Ramp till tvärställd "högbädd" i husbil

Har tillverkat en ramp av en skiva 150x45 med underbeslag, som jag klätt i filt av balkongunderlagstyp, men tar ju lite utrymme o blir lite brant som hundarna tvekar inför, så en trapplösning vore absolut det bästa. Försökt hitta typ färdiga trappsteg att skruva fast på skivan, men inte hittat några lämpliga.
 
Toppen