• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tröttande.

F

F.d. 25246

Guest
Jag blir så trött över hur medlemmar trycks ner. Ex. en kommer med en skit bra ide sedan måste ett gäng utöva en bombardering för att få medlemmen att tycka precis som denne. Allt upprepar sig gång på gång. Hadde det varit sakligt men offtast är det bara massa strunt.

Visst vi lever i ett öppet samhälle men ibland mina vänner är det bättre att inte skriva först och tänka senare.....

Jag läser väldigt mycket här på forumet, mycket är bra och sakligt. Men jag får kännslan att en del tror sig stå över andra medlemar och inte kan respektera deras tankar. Vi är olika tycker och känner olika respektera varrandra innan ni kastar er över tangenterna. Nu kommer nog jag bli bombarderad av tyckare men bara så ni vet jag tål det men det finns många där ute som skulle blivit ledsna......

Var rädda om er alla där ute, livet är på tok oberäkligt och kort ibland för att hinna säga förlåt.

Mikkeman.:)
(Ja jag vet kan inte stava rätt):oops:
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Tröttande.

Jag kan inte annat än att hålla med dig.
I en tråd som jag just nu diskuterar Ac och reparation mm. så finns det inlägg av det du beskriver ganska väl. Någon som tror sig veta bättre och med ovårdat språk försöker omvända läsarna att inte tro eller tänka som jag gör.

Det står alla fritt att så göra, men man önskar ju att de kan hålla sig till fakta innan de skriver strunt som är dåligt fakta uppbyggd. Jag försöker alltid vara så saklig som möjligt, men jag är inte perfekt eller kan allt heller. Detta har jag sett på fler ställen, det är som en sport för en del "att bevisa vem som är bäst" detta tycker jag är tråkigt då den sakliga och informativa delen hamnar i skuggan.

När det är en faktamässig tråd om något kan man ju hoppas att även läsarna uppskattar diskussionen, och vill bidraga till den utan att vara rädda för att bli attackerade av dessa burdusa besserwissrar. Syftet med att starta en tråd och ställa frågor är ju oftast för att man själv vill lära mer, eller få hjälp med något.

Visa lite ödmjukhet och hjälp till att utveckla trådarna i positiv anda ;)

/Freddy
 
F

F.d. 1565

Guest
Sv: Tröttande.

Men hallå! Klart att en som varit medlem sedan Hedenhös tid och skrivit 6000 inlägg vet bäst, eller?
Jag har skrivit det förut, ta bort rutan där antalet inlägg står så kanske viktigpettrarna varvar ner lite.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tröttande.

Men hallå! Klart att en som varit medlem sedan Hedenhös tid och skrivit 6000 inlägg vet bäst, eller?
Jag har skrivit det förut, ta bort rutan där antalet inlägg står så kanske viktigpettrarna varvar ner lite.


Hoppas ni inte ser mej som en viktigpetter bara för jag tycker det är kul att hänga på forumet och skriva inlägg :(:):rolleyes: , på "mitt" audiforum www.nordicaudi.com så har jag nästan 12000 inlägg och ser man att den tiden jag suttit där är det 102 dagar och 2 timmar ... ojdå ( jag är cerw/moderator där )

Aktiv tid (D:T:M:S):104:02:18:28
Antal postade inlägg:11867
Antal meddelanden:97 (oändligt)

Men jag håller med att man måste respektera andras åsikter .
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Tröttande.

Aktiv tid (D:T:M:S):104:02:18:28
Antal postade inlägg:11867
Antal meddelanden:97 (oändligt)

Men jag håller med att man måste respektera andras åsikter .

Kuriosa är att jag gjort 17635 inlägg på forumet www.viktop.se där jag är moderator/admin. 5.5 inlägg om dagen sedan 31 Aug 2003.

Jag är inte bättre än alla andra därinne/härinne i alla fall så jag tror inte att problemet sitter i antal inlägg och att man blir större och "tuffare" ju mer inlägg man gör.

surfa lugnt och ta hand om er
Lovisa
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Tröttande.

Jag håller med om att det ska "rättas till" lite för mycket här ibland. Att någon rättar ett faktafel eller har andra åsikter är absolut inget som jag har problem med, tvärt om, men sättet man säger det på skulle ibland kunna "friseras" en aning.
Ingen ska behöva vara rädd för att skriva i forumet.

I verkliga livet (IRL) så är vi medlemmar ganska geografiskt utspridda och kan då välja vilka vi vill umgås med. Forumet skulle vi kunna likna vid ett hus med olika rum där alla är samlade.
Man får helt enkelt vända sig om och prata med någon annan i rummet/huset om man inte är tillfreds med tillvaron. Detta givetvis utan att prata skit bakom ryggen, det syns ju speciellt bra i ett forum :)
Man kan/ska inte ta åt sig allt för mycket heller, för det som skrivs kan tolkas helt motsatt av mottagaren - det har jag sett åtskilliga exempel på. Då är det bättre att fråga vad som menas istället för att ta fram storsläggan!

Personligen kan jag tycka det är kul med diskussioner där man har olika åsikter, men om man kommer till personangrepp eller liknande så tycker jag att diskussionen har spårat ur. Tänk vad tråkigt om alla tyckte lika....

Jag tror inte att det har med antalet inlägg eller medlemsnummer att göra - det har dock definitivt med inblandade parter att göra. Sedan är det ju betydligt större risk att "hamna i blåsväder" om man är en flitig skribent kontra en som aldrig kan/vill/vågar skriva.

Ett bra tips är att läsa igenom sina inlägg så man inte drar till med något onödigt i stridens hetta.
Och till slut undrar jag ju nu hur mitt inlägg kommer att tolkas - jag har medelmånga antal inlägg och medelhögt medlemsnummer.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Tröttande.

Hej,

en väldigt vis person lärde mig följande:

Immunitet från förtvivlan när Du möter ogillande, är biljetten till ett liv fyllt av ljuvlig personlig frihet och att njuta det innevarande ögonblicket.


Men oj så svårt det kan var ibland att leva efter den tesen :twitcy:

Nisse

Om Du försöker att hålla Dig vän med alla, då har Du bara ovänner.:D
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tröttande.

Hej Mikkeman
Jag håller med dig.Vad folk skriver skit
/Vidhem
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Tröttande.

Immunitet från förtvivlan när Du möter ogillande, är biljetten till ett liv fyllt av ljuvlig personlig frihet och att njuta det innevarande ögonblicket.

Men oj så svårt det kan var ibland att leva efter den tesen :twitcy:

Jag tycker det var svårt nog att komma ihåg meningen :)
Innehållet i meningen var dock utsökt!
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Tröttande.

Håller också med dig. Visserligen ska man respektera varandras åsikter men ibland blir det för mycket av det goda.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tröttande.

Eller, "det finns inte många som är perfekta" (vi är i alla fall väldigt få.):twitcy:
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Tröttande.

Vi uppfattar svar olika, vissa klarar av ironiska svar medan andra inte förstår det, samma med humoristiska svar. Jag vill gärna ibland vara lite underfundigt humoristiskt, men åren har lärt mej att vissa tar illa upp och vissa bara skrattar.

På ett forum med så många människor skall man nog först "lyssna in" till vilka man kan vara lite ironisk eller humoristisk. Vissa här känner varandra och kan då skiva lite mer "skojfriskt"

Men jag håller med Mikkeman i det han säger, vi måste respekterar varandras åsikter, beservisserna blir vi aldrig av med. Den enda gång jag brukar reagerar är när någon påpekar jag inte kan stava, jag har lite dyselksi och kan därför inte hjälpa att bokstäverna hamnar i oordning ibland.
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Tröttande.

Som jag tidigare skrivit läser jag väldigt mycket och Du kenth skriver väldigt sakligt och bra, men väldigt offta förstör någon tråden med något. Så du var en av mina källor till utalandet:wink::wink::wink: Jag hoppas vi stöter på varrandra någon gång då kan vi nog prata tills vi bli hesa om vi nu inte somnar:D
//Mikkeman

Sedan vill jag tacka alla som läst tråden och tackat mig för den!
 
Toppen