• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
181204

Efter en lugn helg med fungerande mage och minus ytterligare 2 kg skit blev det omläggning av Picc-Line på Capio.
Skall göras varje vecka!
Torsdag 6/12 blir det ett besök på stominavdelningen på lasarettet,
på fredag 7/12 blodprov på Capio inför nästa behandling.
Mår fortfarande hyffsat bra efter behandlingarna, hoppas att det fortsätter så.
Sköt om Er. :yes:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
181208
Min intention att äta mindre fast föda och dricka energidryck lör/sön inför behandling nr 3 på måndag
blev inte så.
Vad gör man när det serveras ugnstekt fläskytterfilé på bädd av tranbär, kokt potatis,
kokta stekta brysselkål/grönsaker och svartvinbärssås.
Till det blev det :msn_beer::msn_beer:st Tuborg julöl, efter lunch tog jag siesta i 30 minuter.:yes:
Nu 13.50 blir det Zoégas kaffe med Magdalenamuffins.

Ps
Jag får skylla mig själv, det är jag som kockar!
Ds

Kan man må bättre?:twitcy:

Tjo o hej, leverpastej.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Hej på er! Ja du lagar säkert god mad som skåning du är / eller åtminstone bor i skåneland. Du behöver säkert den näringen för både kropp och själ. Om inte annat så för synintrycket. Tror jag i alla fall. Skönt att du kan skriva av dig om det du går igenom. Vi är ju många som följer dig/er. Öppnar datorn, klickar in på HBK och letar efter din sida först. Vi har ju inte möts in real life, men vad gör det. Du har förmedlat så mycket genom åren med erat resande, vilket har varit intressant o givande. Försök att ha en bra lördagskväll och en bra dag imorgon så gott det nu går. Skickar styrkekramar till dig och Gittan. Ulla
 
F

F.d. 55554

Guest
181209

I dag lyckdes jag pressa upp hastigheten till 6.5km/tim,
trots att jag glömde min "Lungplus" apparat som jag andas genom.
I morgon är det dags för ny behandling, nr 3 dag 1, tisdag nr 3 dag 2.
Det blir som en boxningsmatch i tolv ronder.
Efter 6 ronder/behandlingar á 2 dagar, blir det röntgen och svar på om behandlingen verkat.
Blir antagligen i mitten av februari.
Sen är det dags för nästa 6 ronder hoppas jag?
Ha ett bra slut på dagen och en ny vecka.

Jojje
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Mycket trist att läsa detta, ni som har inspirerat mig/oss med berättelser äventyr och bilder i flera år. Träffade er som hastigast i Fungirola och fick uppleva lite av er generositet och reslust. Har följt er genom åren. Resor, lägenhet, husbilsrepr. etc. Fått många tips om allt.. Önskar dig gott tillfrisknande och ändå fin Jul med Gittan. Ge inte upp, det finns mycket som går att återställa och läka ut idag..
Må så gott
hälsningar
Libom
Lisbeth och Bo Mårtensson
Malmö
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
181210

Klockan 08.00 ringde Onkologen, det blir ingen behandling denna vecka!
Min vita blodkroppar var inte ok.

Lite om vita blodkroppar och varför det är viktigt för min behandling.

Sånt e livet.:yes:

Jojje

Så tråkigt att du fick vänta med behandlingen. Hade du lågt antal vita blodkroppar? Jag följer din tråd och du inspirerar till att känna positivism trots denna otäcka sjukdom. Hoppas du kommer vidare i din behandling snarast.
Samtidigt som du fick ditt tråkiga besked fick vi inom familjen ett besked om Spottkörtelcancer som spridit sig till lymfkörtlar. Operation av tumören och körtlar är gjord och nu är det protonstrålbehandling i Uppsala och Tomoterapi i Lund som gäller. Som närstående är det viktigt att finnas för den sjuke och vi kan nu när allt är igång känna en positiv inställning precis som du visar.
Vilken styrka ni har!
Styrkekramar till dig och Gittan!
Mvh Helene och Micke
 
Senast ändrad:

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Jojje & Gittan..
Detta berör mig mycket, ni har genom åren varit generösa och positiva i allt, från bilden där Gittan sitter med bruten arm på färjan.. Till ställplatser och tips av alla möjliga slag, kaffe, Zoega, pannkakor(?) och roliga maträtter, till däck och div. verkstadsproblem.. Du kunde ju skriva en bok om era Färdvägar.. Bra husbilsplatser(inte nödvändigtvis ställplatser..) och alla era olika erfarenheter.. Det som hänt är samtidigt en nyttig påminnelse.. (ont händer andra,. inte mig..)
Önskar er åter allt gott och snabbt tillfrisknande.. Upplyftande att ta del av att du inte precis låter dig nedslås..
Hälsningar
Lisbeth o Bo Mårtensson
Libom
 
F

F.d. 55554

Guest
@Libom
Jag har gett vad jag kunde till andra som haft nytta av det,
ser att NU kommer det massor av poi,s, väl attt någon annan kan bidra.
Tyvärr är minnet inte så bra att det kan skrivas en bok, kanske kan jag gå igenom våra resor och plocka "mina" inlägg?
Risken är att jag förlorar andras kommentarer och inlägg, då kan det bli lite fel eftersom vissa av mina inlägg är svar på någon annans inlägg.
Just nu är det inte på "att göra listan".

181211
Är realist, räknar helt kallt med att det kan gå åt helvete rent ut sagt.
Allt beror på hur cancern, metastaserna och kroppen reagerar på behandlingen.
Än så länge mår jag bra efter 2 behandlingar, inga större biverkningar, som jag trodde skulle komma
Lite trött och frusen, men lätt att bota med en filt och siesta!
I dag trodde jag att gåendet inte skulle hålla tid och hastighet eftersom det var lite problem med andningen.
Inte bara beroende på min Lungplus utan det var lite tyngre att andas än vanligt.
Snopen blev jag när jag kollade Cardiotrainer, samma tid och hastighet som i går.
16 minuter, 1.8km och 6.5km/tim, det är som att benen bara går och går av sig själv.
Funkar inte att sänka farten, benen går automatisk upp i hastighet..
Kroppen bara hänger med i farten.
Har gett mig fan på att går varenda dag, kanske lite beroende på väder, men gå skall jag.
Slutar kanske med rullator och syrgasflaska på styret?

Jojje
 
Toppen