• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Skönt att höra att du vaknat och har humorn kvar. Krydda på både maten o tillvaron underlättar lite. Nu är det en tid för återhämtning och god mat, Gittan får väl köpa med sig något smarrigt. Hade jag bott närmre så hade jag kommit med ngt hemlagat, bor lite långt ifrån tyvärr. Kämpa på i sakta mak. Kramar till er båda.
 
F

F.d. 55554

Guest
26/10
Zoégas kaffe skall vara det gröna paketet som syns i översta inlägget.
SKÅNEROST skall det vara.

Tack Krister.

Inte mycket att skriva om i går, det som hände i går hände även i förrgår.
Fick besök av Hasse han med "på tur med Thure" och Gittan som inte kunde hålla sig borta.:yes:

Magen har inte kommet i gång ännu vilket innebär att jag inte får åka hem.
Tränar på att byta stomipåse även om den är tom.
Jag har det bra och blir uppassad av systrarna och så slipper jag laga mat till Gittan.
Finns mat i frysen, annars vet hon var Willys finns.

Ha en trevlig helg och tack för ALLA inlägg.

Kramizar
Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Livet är fullt av överraskningar, strax efter det Gittan hade gått kom det in en bekant och hälsade på.
Han hade legat på samma avdelning sedan i lördags utan att vi träffats.
Detta trots att vi båda gått vårar rundor på avdelningen.

Det var en glad överraskning att träffa honom, även han hade blivit opererad för cancer i tjocktarmen,
klarade sig från Stomioperationen.
Satt och pratade minnen i en timme innan hans fru ringde och var på plats .

Jojje
 

stig.h

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14701
Medlemskap
2024
Ingen bra information. Jag kommer sakna att ni kommer till någon parkering där man står för att "kolla läget". Tyvärr blir vi också hemma denna vinter pga diverse anledningar dock inte så allvarliga som de du har.
Håll ut och kämpa.
/Håkan
 
F

F.d. 55554

Guest
29/10
I dag blir jag utslängd, får färdtjänst hem 13.47
Sen blir det till att klara sig själv med Gittans hjälp.
Mage/stomi verkar har kommit i gång, hoppas det fortsätter så.
Nästa blir besök på cytostatika avdelningen, då får vi ytterligare besked.

Äntligen hemma och har fått första koppen Zoégas kaffe,
förra måndagen kl 9 tog jag sista koppen hemma och kl 14.15 i dag tog jag första efter hemkomsten.
Hemskt igentligen, ingen Zoégas på en vecka, kaffet på lasarettet gick inte att dricka.
Lite siesta på det så mår man bätte

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
@WalsanJ
Stomioperation var/är den lättaste delen, cytostatikan den jobbigaste och svåraste.

31/10
Så var vi hemma igen efter besöket på onkologen, det var mycket information.
Tyvärr fes det inte i på lystavlan, men vi får det på papper.
Nästa steg är den 5/11 då det blir ett besök på stomiavdelningen, antagligen mer information och bortagning av clipsen.
Sedan tar det 14 dagar innan det är dags för cytostatikan som börjar med insättning av fast anslutning i vänster arm för blodprov och cytostatika. Piccline kallas det, finns även Port a cath som är samma sak men sitter under huden
Detta för att inte bli sönderstucken i armen.

Ha en bra dag och en bättre i morgon.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
1/11

Första gårundan sen den 22/10, 1.2km i snabb takt, brukar gå i 6-6.5 km/tim,
i dag blev det bara 5.9km/tim.
Lite trög efter operationen, har även gått ner till 86.8 kg från 103kg sedan den 1/5 18.
Började då gå trots stora problem med artros och vänster hälsena där nerver växt samman med hälsenan.
Är lättare att gå utan alla dessa kilo, även artrosen i höger knä har försvunnit, även hälsenan är ok.
Får komma i gång ordentligt och träna inför cytoststikan, det påverkar ju kroppen negativt när det gäller hur man mår.
Positivt när det gäller metastaser.

Tips!
Börja rör på kroppen, det piggar även upp knoppen:yes::twitcy:

Krya på Er! (Ps Förebyggande)

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Goda nyheter Jojje. Eftersom jag gått igenom en hel del i denna "härad" tillåter jag mig att komma med några välmenta råd. Just rörelse är mycket viktigt när de varit inne i tarmpaketet och rotat. Det behöver inte var några hastighetsrekord - viktigast att lyssna till kroppen! Men rörelse utan effektivitetskrav är jätteviktigt - även under cytostatikatiden. Keep on the good work, broder!
 
Toppen