• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toalett i det fria

S

Sören-6830

Guest
Tog en liten promenad nyss förbi Kämpinge vall. Såg då en person som parkerat sin lilla tyska husbil en bit uppe på vallen, trots att den är fornminnesskyddad, gå i riktning mot vår tomt och garage. Gick efter för att se vad han skulle göra. Fick då se hur han satt på huk i ett buskage nära vår tomtgräns så jag frågade vad han höll på med. Han svarade att han måste gå på toaletten.
Sååå trevligt med dessa turister som besöker Kämpinge och bär sig åt på detta vis. Han är inte den förste vi sett göra bära sig åt så här. Bättre att de frågat någon så kunde de fått veta att det finns en toalett ett par hundra m härifrån. Inte alltid husbilsfolk sköter sig.
Men han kände sig säkert billig, tagen på bar gärning med byxorna nere......
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Kanske var det som så att han blev akut nödig. Om man inte hinner fråga & inte vet att det finns en toalett i närheten så finns ju bara ett alternativ till att springa ut i skogen. Jag vet hur jag skulle gjort & det var inte att ..... i byxorna.:D Att han åker husbil är illa, han har väl en toalett ombord, men den kanske var full.
 
S

Sören-6830

Guest
Ja, nu hade han ju stått här med sin Volkswagenbuss nästan hela dagen och varit och badat och där gått förbi och borde ha sett toalettbyggnaden som är väl skyltad.
Han gick inte ut i skogen och sket utan gjorde det alldeles i närheten av vårt och grannarnas hus. Du bor ju inte här och ser hur vissa husbilister bär sig åt. Jag har stort tålamod men det har inte de andra boende i området enligt de kommentarer jag får höra. Definitivt ingen bra reklam för husbilismen......
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är klart att sådant förekommer men det är nog inte signifikativt för husbilsturister. Av alla de husbilsturister som besöker detta ställe så är det väl inte merparten som uträttar sina behov i närheten av bebyggelsen? Sedan vet man ju inte i vilket skick badplatsens toaletter var. Jag har sett sådana toaletter som jag definitivt inte skulle sätta foten i.
 
S

Sören-6830

Guest
Det är klart att sådant förekommer men det är nog inte signifikativt för husbilsturister. Av alla de husbilsturister som besöker detta ställe så är det väl inte merparten som uträttar sina behov i närheten av bebyggelsen? Sedan vet man ju inte i vilket skick badplatsens toaletter var. Jag har sett sådana toaletter som jag definitivt inte skulle sätta foten i.

Välkommen hit och kolla våra toaletter på badplatserna. De är relativt nybyggda, dessutom nyrenoverade och var för ett par veckor sedan i ypperligt skick och städas regelbundet. Det kommer många folkvagnsbussar , kombibilar mm, allt som går att sova i + tält, så det är gott om folk som inte har toalett i bilen, man får väl gå försiktigt framöver, snuskigt är det helt klart. Varje dag är det 5-10 bilar som övernattar på vändplanen och uppe på den fornminnesskyddade vallen, så lokalbefolkningen upplever inte problemet som litet.
Om jag reste runt i en bil utan toalett skulle nog toalettrekognosering höra till det första man gjorde där man tänker övernatta, inte bara ta för givet att sätta sig och göra det ena eller andra i närheten av de som bor där.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen