• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toa Tömning or not??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Toa Tömning or not??

När bara jag och kidsen är ute med Jumbo-jeten så tömmer jag såklart. När gubben är med få han tömma eftersom han fyller den tre gånger fortare än vad jag och kidsen gör tillsammans... :D

En har ju sett de mesta så en får la inte va för klögamagad...:cool:
 

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??

Jag sköter det mesta utanför bilen, inkl. tömning och min älskling sköter "ALLT" inne i bilen, (utom att köra).
Men "herre gud", så svårt är det väl inte att tömma?


Benny
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Toa Tömning or not??

Jag har testat alla typer av medel och även SOG under de senaste 16 åren men det enda som jag tycker fungerar är den blå vätskan som jag köpt i Tyskland under många år och som inte finns i Sverige annat än på Gekås.
Vi tävlar aldrig om vem som ska tömma utan jag skulle aldrig drömma om att utsätta min käraste för detta.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??

Skojar du??
Hur skulle alla vi "stackars" singelåkande tjejer klara oss om vi inte tömde skitburken. Vi börjar bli rätt många nu :applaus:
Det är väl en baggis! Skulle gladeligen tömma om jag slapp laga maten ;) :D
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??

Jag lagar hellre italienska rätter (3 x varje dag) med färsk basilika doft än gör mig av med dess restprodukter...

/ranko

basilika.jpg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Toa Tömning or not??

Hos oss sköter jag det mesta utanför bilen, medans min älskling sköter "ALLT" inne i bilen. (utom att köra)
Så därför tömmer jag men "herre gud" vad är problemet.


Benny

Det är väl inget problem att tömma toan men diskussionen började med kommentaren "Tycker ni att det är rättvist att det är jag damen som ska tömma bajs burken???Bläää stakars mig.. ". Det finns väl inget i dagens jämställda samhälle som säger att det är mannen som SKALL tömma toan eller SKALL köra husbilen eller att kvinnan skall sköta hushållssysslorna i bilen. Det ger väl inget avbrott mot vardagen utan är ju samma som hemma för många. Vi lever väl i ett modernt samhälle där vi alla gör alla sysslor.:D

Bennie
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Toa Tömning or not??

Fyfan va glad jag blev när jag såg denna film :D

Jag har nämligen fast tank, och den blev genast värdefullare.

Kanonfilm :D:D
På det stedet ville du ikke kunne tømme uten slange og pumpe, tømmingen et godt stykke høyere en parkeringen. Men antagelig så ville du kjøre til et sted ikke langt borte med tømmepunkt i bakkenivå, selv om en på 90% av alle slike i Australia trenger slange som en må holde på plass mens skiten siger sakte over fra tanken. For noen år siden var fast toatank det normale her, nå har kassettene tatt over for de fleste nye husbiler. SOG er nesten ikke tilgjengelig :mad:
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??

Jag har testat alla typer av medel och även SOG under de senaste 16 åren men det enda som jag tycker fungerar är den blå vätskan som jag köpt i Tyskland under många år och som inte finns i Sverige annat än på Gekås.
Vi tävlar aldrig om vem som ska tömma utan jag skulle aldrig drömma om att utsätta min käraste för detta.

Vad heter den ?
Vätskan alltså..

Undrar han som tömmer :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Toa Tömning or not??

På det stedet ville du ikke kunne tømme uten slange og pumpe, tømmingen et godt stykke høyere en parkeringen. Men antagelig så ville du kjøre til et sted ikke langt borte med tømmepunkt i bakkenivå, selv om en på 90% av alle slike i Australia trenger slange som en må holde på plass mens skiten siger sakte over fra tanken. For noen år siden var fast toatank det normale her, nå har kassettene tatt over for de fleste nye husbiler. SOG er nesten ikke tilgjengelig :mad:

Jag hoppas jag inte hamnar på detta ställe och behöver tömma tanken,
men risken är nog inte så stor, tömning för mej i Sverige funkar finfint, speciellt med hbk's fina listor(stort tack till berörda), även min sambo drar i skithandtaget vid behov,
funkar kanonbra, har aldrig behövt använda slang, även om jag har 2st.
:)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Toa Tömning or not??

Hej! Med tanke på denna tråd tycker jag att vi tänker på alla undersköterskor som ska ta hand oss när vi blir gamla och sjuka.

Hälsningar Sanddammaren

De ÄR hjältar, det har jag sett många gånger inom mitt jobb! ...och ålder spelar ingen roll, våra tappra tjejer finns i alla åldrar. Fantastiska människor!!!
 
B

brittsan

Guest
Sv: Toa Tömning or not??

Det är alltid jag som tömmer toan. Har inga problem med det. Och oftast tycker jag att tömningsplatserna är ganska fräscha . Men det finns skräckexempel på ostädade latrintömningsplatser !
 
Toppen