• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tjeckien

Goldwing

HBK Medlem
Inlägg
295
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5895
Medlemskap
2024
Hej ! Vet ej om detta är rätt forum, men.....
Är i närheten av Nurnberg och funderar på att ta oss in i Tjeckien till Theresienstadt (Terezin) härifrån västra hållet och österut, hur fungerar det, går det att köra på ”betalfria” vägar (4.250 kg) ? Förslag vägrutt, kvaliten på vägarna . Försöker undvika box, såklart ! Tacksam för snabba svar !
Med vänlig hälsning, Pelle & Anja
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jo det går att köra betalfria vägar och de är över lag bra. Jag kom just hem från en runda via Tjeckien-Ungern- Österrike -Tyskland och hem och har bara kört betalfria vägar då jag kör 5 ton. Ungern var de betalfria vägarna sämst, rent av riktigt dåliga vissa sträckor.
 

ZZigge

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20106
Medlemskap
2025
På väg hem från en tripp med bla Tjeckien som resmål, åkte bara icke betalvägar, inga som helst problem överlag skaplig väg standard. Men där vi åkte så var det ganska tunt med rastplatser för typ fika eller mat pauser.
 
Toppen