• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tips var man köper bord.

Carina5572

HBK Medlem (P)
Inlägg
7
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5572
Medlemskap
2024
Nu har vi bott in oss i vår nya bil några helger men jag kan inte förlika mig med det runda bordet. Jag har lyckats att övertala gubben och får lov att handla ett fyrkantigt .
Någon som har bra tips på var man hittar husbil/husvagnsbord?

Hoppas att ni får en go helg och att solen lyser på er. /Carina
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Jag tappade ju en värmefläkt i vårat bord och ett nytt skulle kosta 4016:- i Sverige och jag köpte ett lite mindre som bil även ville ha i Tyskland för 1380:- inkl frakt .
Är det något speciellt mönster som du vill ha för den säljaren hade en hel del mera .

Länk till inlägget : http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/342218
 

C.o.L

HBK Medlem
Inlägg
154
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2025
Sv: tips var man köper bord.

Halloj.
Vi gjorde tvärtom och bytte till runt bord vårat ovala
tog alldeles för står plats.
Vi beställde genom möbelteknik i göteborg /www.mobelteknik.se
Vi betala 1200 kr för ett väldigt robust ( vägde 3 gånger mer en originalet ) och snyggt bord man kan välja på olika former och olika träslag .
Vi blev väldigt nöjda :)
 

Carina5572

HBK Medlem (P)
Inlägg
7
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5572
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Tack Bengt Åke. Fanns borden färdiga i olika storlekar eller man beställer. Har du möjligen någon hemsida där du beställde?:msn_dontknow:

CoL tack det ska jag kolla upp funderar dock på om jag behöver få gubben att stanna hemma så jag kan ha med mig allt annat om bordet blir så tungt. :msn_wink:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Byggvaruhus har olika skivor som ni kan såga till som ni vill.
HaDe Hasse
 

Lassman

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Det finns en som tillverkar fina bordskivor i Sundsvall,gå in på blocket
sök på bordskivor
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
F

F.d. 51481

Guest
Sv: tips var man köper bord.

Vi var tvingade att bygga om bordet för att få plats med bakåtvända bilbarnstolen till lilla skruttan. Orginalbordet var ovalt.
Köpte vanlig färdigsågad (med rätt mått) bänkskiva på bauhaus och en rulle kantlist som stryktes på efter att hörnen rundats något. Blev faktiskt väldigt bra. Även om val av bänkskiva kunde varit snyggare. Kostade under 400kr. Blir nog en till i snyggare färg när jag orkar.
Edit: tryck på bilden för att få den rättvänd.


IMG_0392.JPG

IMG_0397.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:

oskobe

HBK Medlem
Inlägg
437
Kommun
Österåker
HBK-Nr
12585
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Vanlig 18 mm ekskiva från byggvaruhus som sågas till. Ser bra ut och kostar några hundringar. Någon timmes jobb inklusive inoljning.
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: tips var man köper bord.

:) Hei!

Jeg fant et bord i teak. Forsøk i nærmeste båtutstyrsbutikk eller prøv
hos Biltema.

Lykke til hilsen Regent.
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: tips var man köper bord.

Jag hade trångt i husbilen och tog bort bordet. I stället använder jag samma bord som jag har när jag sitter ute.
Fick plats med det hopfällbart bakom passagerare platsen
Gull-Britt
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Vi tyckte vårt bord var för brett, man satt obekvämt vid matbordet.
Dessutom blev det förstört när vi lånade ut husbilen till en bror, han beställde ett nytt men det ligger fortfarande oanvänt och inpackat till en vidrigt hög inköpskostnad.

Vi sa att han inte behövde köpa något nytt då vi har införskaffat oss något som passar mycket bättre, dessutom köpte vi 2. Ett vitt blankt och ett ljust träliknande mönster så vi kunde välja i husbilen. Båda borden kostade tillsammans drygt 50kr.

Ska vi sälja bilen vill nog den nya köparen ha det oanvända orginalbordet men tills dess förlitar vi oss på inhandlingen från IKEA, fyndhörna för köksluckor.

Vårt matbord är således en kökslucka, fungerar perfekt för oss.
 

Elisyl

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Partille
HBK-Nr
5076
Medlemskap
2024
Sv: tips var man köper bord.

Jag hittade en lagom tjock, begagnad, något tilltufsad, bit bänkskiva i ek på Återvinningen i Gamlestan i Göteborg. Jag sågade den med cirkelsåg och riktlinjal något bredare än originalbordet och fasade av de två ytterhörnen, för att skona den som går emot dem, och slipade och oljade sedan skivan. Den blev som ny, är mycket hållbarare och trivsammare än ursprungsskivan och den har nästan inte kostat någonting. Kanske en hundralapp.
 
Toppen