• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Ja det har jag gjort men artiklen kommer inte upp,kan inte du lägga in en länk då som vet hur man kan få fram den.
Bosse.

Gå in på Tingsrydsnytt,se längs ner på sidan finns äldre artiklar sök sedan på
camping i sökrutan längst upp till höger
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Kan du inte bara lägga in en länk direkt till artikeln för jag får inte upp någon.
Bosse.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Kollade den kvarvarande länken, den såg ganska blank ut, kanske Gärd Fors kan svara på
varför bara överskriften finns kvar
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Gerd är ansvarig utgivare, endast hon har svaret varför artikeln inte finns kvar eller går att läsa.
 

Tor H

HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Norge
HBK-Nr
114
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Her er det nok sterke interesser som råder og tydligvis uansett hva en mener er det mange som har en annen mening. Synes det er trist at ikke er en tydlig overvekt på den ene siden, selvom det kan virke som flere er provosert av husbilisten enn campingeieren.

For det er da vitteligen flere ting som blandes her spør en meg. Det er en husbilist som har overnattet flere netter veldig nære en campingplass og benyttet campingplassens fasiliteter/dusj som det er betalt for.

Det er en campingeier som har krevet betaling får at husbiler står nære campingplassen og 2 husbilister betalte, mens 1 nektet.

Husbilisten som ikke betaler blir skjelt ut av campingplasseieren, historien sier ikke noe om at kansje husbilisten også provoserte campingplasseieren? Hadde vedkommende betalt som de andre husbilistene og evt. senere bare gått ned til komunen og krevd pengene tilbake fordi han har betalt for å stå på en lovelig gratisplass, er jeg helt sikker på at denne historien hadde fått et annet utfall enn nå.

Hven som gjør mest juridisk/menneslelig feil her skal jeg ikke gjøre meg til dommer over, for i mine øyne er det ganske gjevt fordelt her.

Er selv størt tilhenger av fricamping, har sikkert også provosert noen noen ganger. I dette tilfelle ville jeg gjort et av 2, enten betalt eller reist til en annen plass og det håper jeg virkelig de fleste husbilister hadde gjort.

Det gjorde de vel også egentlig i dette tilfelle siden 2 betalte, men en nektet og det ble en lang tråd her på forumet og masse jabba jabba. Er ikke poletianmedelse også vært på tale og oppslag i lokalavis.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

När en dispyt eller känslig fråga ska debatteras här på forumet och en av parterna är en campingägare eller hans företrädare, så har jag intrycket att den sistnämnde generellt har dåliga odds och är dömd till förlorare på förhand. Ofta är det inte vad som är rätt utan mera vem som har rätt.

Sakfrågorna är då ofta de som blir lidande. Och vi med dem.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

När en dispyt eller känslig fråga ska debatteras här på forumet och en av parterna är en campingägare eller hans företrädare, så har jag intrycket att den sistnämnde generellt har dåliga odds och är dömd till förlorare på förhand. Ofta är det inte vad som är rätt utan mera vem som har rätt.

Sakfrågorna är då ofta de som blir lidande. Och vi med dem.

Håller med fullständigt.
Sakfrågan när det gäller Tingsryd är väl fortfarande om campingägaren har rätt eller befogenhet att ta ut en avgift för en allmän parkering.

Att jag själv aldrig skulle övernatta på parkeringen i frågan är en helt annan sak.
 
F

F.d. 13920

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Som ni säkert ser har jag bytt hemort, ett faktum som är ganska klart eftersom jag bor mitt emellan, men med detta inlägg tar jag "min Mats ur skolan". Jag har varit/är medlem i många föreningar, föreningar där tant Asta med glädje tillhandahåller bullar på mötet. Frågar man henne så är det inget besvär, men vi alla vet att Asta jobbat länge och väl för att med egna pengar kunna bjuda oss på dessa bullar.
men har aldrig mött denna atityd mot att betala som finns här.Den här föreningen ifråga sätter allt. Husbilshandlare som tar för mycket betalt! Ställplatser som kostar för mycket! Min känsla är att här ifrågasätts alla som vill ha betalt för sina tjänster, detta köper inte jag. Har jag en tomt/tjänst som ifrågasätts så erbjuder jag den, är inte marken min så går pengen i bröstfickan.Vem av er flitiga skribenter på detta forum säger nej till en peng som kommer utöver? Förutsett att du jobbar kommunalt i säg Klippan, en idrottsförening frågar dig om det är OK! att stå där en natt med bussen på fotbolsplannens parkering, som tack för besväret får du en hundring, Lägger du in den i kommunens kassa? Näää trodde inte det. Vi är oss själva närmast 0ch borde tänka därefter. Klubben är nog bra men jag har insett att den är nog inget för mig, därför tackar jag för min tid, länge på hyllan men nu på banan. Återgår till hyllan....
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Som ni säkert ser har jag bytt hemort, ett faktum som är ganska klart eftersom jag bor mitt emellan, men med detta inlägg tar jag "min Mats ur skolan". Jag har varit/är medlem i många föreningar, föreningar där tant Asta med glädje tillhandahåller bullar på mötet. Frågar man henne så är det inget besvär, men vi alla vet att Asta jobbat länge och väl för att med egna pengar kunna bjuda oss på dessa bullar.
men har aldrig mött denna atityd mot att betala som finns här.Den här föreningen ifråga sätter allt. Husbilshandlare som tar för mycket betalt! Ställplatser som kostar för mycket! Min känsla är att här ifrågasätts alla som vill ha betalt för sina tjänster, detta köper inte jag. Har jag en tomt/tjänst som ifrågasätts så erbjuder jag den, är inte marken min så går pengen i bröstfickan.Vem av er flitiga skribenter på detta forum säger nej till en peng som kommer utöver? Förutsett att du jobbar kommunalt i säg Klippan, en idrottsförening frågar dig om det är OK! att stå där en natt med bussen på fotbolsplannens parkering, som tack för besväret får du en hundring, Lägger du in den i kommunens kassa? Näää trodde inte det. Vi är oss själva närmast 0ch borde tänka därefter. Klubben är nog bra men jag har insett att den är nog inget för mig, därför tackar jag för min tid, länge på hyllan men nu på banan. Återgår till hyllan....

Uppfriskande med tydliga synpunkter! Dessutom med acceptans för att det kan finnas avvikande syn i olika frågor. Det är bra!

Vi kanske är på väg mot ett internt klimat där vi slipper höra att det bakom en avvikande åsikt eller fråga finns dunkla motiv eller att man tillhör någon "fulsida", som tydligen handlar om något som hände för flera år sedan.

Vi som kommit nya sen dess kan ha hopp om framtiden!

MVH

Janne C
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

"Kontrovers" :cool:

Hur är det i Monaco föresten...

Bosse
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Tror han ändrat adress och tagit bort telefon numret för han ska slippa att något fyllo ska ringa.
Har för mig att jag läst det i en annan tråd att någon råkat ut för det.
Bosse.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

Tror han ändrat adress och tagit bort telefon numret för han ska slippa att något fyllo ska ringa.
Har för mig att jag läst det i en annan tråd att någon råkat ut för det.
Bosse.

Oj! det tänkte jag inte på...:twitcy: så dumt :confused:

Bosse
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Nu går det att läsa artikeln på Tingrydsnytt.
Välskriven men väldigt snällt skriven mot vad man trodde.
Tror dock att vad det än hade skrivits så hade ju inte problemet lösts ändå.
Vissa bitar som skulle tagits upp fanns ju inte med.
Men som sagt det är ju debatten i sig som är viktigast trots allt tror jag.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Tingsryds camping igen!

Otroligt vilken uppmärksamhet detta fått. Egentligen är det ju väldigt enkelt:

På en P-plats ska man följa de skyltar som gäller!
En campingvärd (inen annan heller) får inte ta betalt för en p-plats som han/hon varken äger eller arrenderar.

Finns väl inte mycket mer att tillföra.......eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen