• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tid att byta husbil...

F

F.d. 55318

Guest
Tid att byta husbil! Kraven är;

Minst från 2006
Stor motor
4 Bäddar
Stor kyl & frys
max 500 000 finns tillgängligt

Öppen för alla förslag!

(Gärna Hymer eller Rapido exempel)!
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Jösses!
Ni får vara mer realistiska vad gäller priset i ert fall, har man sådana krav så måste man beredd på att pynta upp.

:p
 
Senast redigerad av en moderator:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Tid att byta husbil...

Hej.
Kolla in www. husbilen.nu i Ystad där har vi köpt vår nya ska hämnta på Måndag han har en del eller så tar han hem.
Dennis
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Hej
är det förataget som åker till Tyckland och köper husbilar?

och sedan säljer här hemma.
/Vidhem
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Åk till Tyskland och köp eran husbi det gjorde vi och tjänade 26,4% på det svenska priset. Det var inte svårt bara roligt vi klarade oss bra med skolengelskan och några fraser Tyska.
Vi köpte en ny Bürstner Argos men det går lika bra med begagnat, snacket om garantier som de svenska handlarna pratar om är bara nys. När jag kom hem med bilen gick dörrhantaget sönder, jag ringde den tyska hanlaren och han sa bara att skicka en faktura så betalar vi. Jag fick tom en hundring extra som det kostar att lösa den check som han skickade. Hade i vecka problem med mitt kylskåp men jag kontaktade bara elextrolux så var det ordnat utan kosnad.

Skulle det nu vara så att någon del går sönder och man inte lyckas få ersättning så har man ju tjänat ganska många pengar på sin import, så man har ju att ta av innan man går på minus om man säger så.

Titta på www.mobile.de, vi handlade av Bürstner handlaren i Mannheim mycket trevlig och korrekt kille.

//Torbjörn :)
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Tid att byta husbil...

Hej.
Ja han köper i Tyskland.Vi har köpt två husbilar av honom och det har funkat jätte bra.Plus att du får ett års garanti på husbilen.
VI tycke att han är jätte bra att ha med att göra.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Hej T & A
Vi träffade ett par från Uddevalla i somras i Rovanjemi. Var det NI de paret hade sälskap med ett annat par från U-valla.
"Ni" i så fall fick ett samtal över voli toki medans vi pratade , från Era med resenärer som hade åkt.
/Vidhem
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Tid att byta husbil! Kraven är;

Minst från 2006
Stor motor
4 Bäddar
Stor kyl & frys
max 500 000 finns tillgängligt

Öppen för alla förslag!

(Gärna Hymer eller Rapido exempel)!

Jo det finns många exempel på bilar enl. den grova spec. du gjort. Vår Adriatik som vi bestämde oss för har det mesta inkl ett stort garage och tycker vi är prisvärd. Enda kruxet med denna är nuvarande maxlast (350kg). Den borde vägas upp till 3850 kg. Funderar på hur jag skall göra med detta i vinter....det finns nog ingen återvändo?

ChristerP:confused:
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Hej T & A
Vi träffade ett par från Uddevalla i somras i Rovanjemi. Var det NI de paret hade sälskap med ett annat par från U-valla.
"Ni" i så fall fick ett samtal över voli toki medans vi pratade , från Era med resenärer som hade åkt.
/Vidhem

Hej Vidhem...

Det var inte vi, men med tanke på platsen så önskar jag att det varit vi. Norrut skall vi åka de närmaste åren, har du något riktigt bra tipps? Platsen som man bara måste se!

Ha det gott Torbjörn & Annica i Uddevalla
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Hej
Ja vi åkte vidare på E75 till Sodankylle, Ivalo- Inari tog väg 971 en kanon fin väg upp till Kirkenes i Norge. Vidare till ryska gränsen till baka till Kirkenes. E6 till Varangerbotn E75 till Vadsö - Vardö. Där gick vi i 4 km till Norges ostligaste punkt( Åkte till vägen tog slut) Tillbaka till till Tana bru väg 98 till Ifjord den absolut finaste utsikt vi åkt .Vägen var väldigt dålig samt smal men vilken utsikt.
Vidare på väg 98 till Lakselv -E6 till Hammerfest därifrån till NORDKAPP. På NORDKAPP firade jag min 70 årsdag. Det hade jag bestämmt i flera år att när jag fyller 70 ska jag vara på NORDKAPP. Så det var lite pussel att komma upp dagen före men det fixa vi.
Sedan ner till Alta vidare till Bodö , Tromsö till Å i Lofoten - Narvik .
Sedan hem över Dorotera.
Vi skulle även till treriksröset men vi kom för sent båten som gick över sjön hade gått för en kvart sedan, näst inte förren nästa dag. så vi har den trippen kvar att göra något att se fram emot. Men vi tankade billig disel i Kipisjärvi.
/ Vidhem
Ps .Om du vill kan jag lägg in några bilder från resan.
 
Senast redigerad av en moderator:
C

chmse

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

läste hos husvagns svensson lidköping där kan man inte byta in sin husbil om den är äldre än 5 år tur att det finns andra
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Tid att byta husbil...

Tid att byta husbil! Kraven är;

Minst från 2006
Stor motor
4 Bäddar
Stor kyl & frys
max 500 000 finns tillgängligt

Öppen för alla förslag!

(Gärna Hymer eller Rapido exempel)!


Om du inte vill importera själv från Tyskland kan jag rekommendera Napoli Handels AB i Helsingborg (nära och bra för dig). Se deras hemsida www.bilfynd.se och jämför med priserna på ex.vis www.mobile.de.
 
F

F.d. 12645

Guest
Sv: Tid att byta husbil...

Tid att byta husbil! Kraven är;

Minst från 2006
Stor motor
4 Bäddar
Stor kyl & frys
max 500 000 finns tillgängligt

Öppen för alla förslag!

(Gärna Hymer eller Rapido exempel)!
4 fasta säng platser eller t.ex 2 långbäddar med möjlighet att bädda ner soffgruppen? Iså fall kan jag varmt rekomendera Elnagh Duke 530, den har ju dessutom garage också.
 
Toppen