• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Temp i kyl

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Har en dometic kyl i vår husbil, har vredet inte långt från max, knappt en cm ifrån. Nu vid tio plusgrader ute får vi en kyltemp på ca 8-8.2 grader anslutna till 230v. Är det vad en kyl från 07 väntas prestera? Är ju van att ha lite kallare i kylen hemma...
 
F

F.d. 55562

Guest
Testa och kör på gasol. Får du samma temp. eller lite kallare med gasol. Så får du nog inte kallare på 230V.
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Hur länge har kylen varit påslagen? Jag upplever att det kan ta ett par dygn att få riktig kyla om man fyllt upp kylen ordentligt.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Vid endast 10 grader ute och på max är der risk att mjölken fryser min plåtis.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Jag har 12 till 13 grader oberoende på energikälla. Adria årsmodel 2013. Utetemp i solen 33 inomhus 34.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har 12 till 13 grader oberoende på energikälla. Adria årsmodel 2013. Utetemp i solen 33 inomhus 34.

Vilket märke på kylen. Hur kall är frysen. Har precis fått köpa en ny Thetford den gamla satt i en Adria 2012, hade olika temperaturer i kyl och frys, kurvan var från +20 till -2.
Tänk på att 20 graders skillnad är inget onormalt,
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Frysen är ca minus 10. 20 graders skillnad tycker jag är onormalt. Adria är byggd i Slovenien de borde fungera bättre i utomhustemp på 30 grader.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Frysen är ca minus 10. 20 graders skillnad tycker jag är onormalt. Adria är byggd i Slovenien de borde fungera bättre i utomhustemp på 30 grader.

Jag fick bytt mitt kylskåp på Thetford i Sverige, de ligger i Stenstorp. De säger att de kan inte garantera mer än 20 graders skillnad. Jag förmodar de testat detta så de vet vad de pratar om. Man får komma ihåg att kylskåpet i bilen fungerar inte som kylskåpet hemma. Har du sol på den sida där du har kylen påverkar detta också. Att Adria är byggd i Slovenien påverkar inte kylens funktion, då Thetford är världsföretag.

  • Företagsnamn: Thetford B.V.
  • Marknadsföring & Försäljning: Europa, Afrika, Asien, Sydamerika och Oceanien
  • Grundat år: 1971
  • Huvudkontor: Etten-Leur, Nederländerna
  • Internationella huvudkontoret: Ann Arbor, USA
 
Toppen