• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tele2 roaming satelitt

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
446
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Fick räkning av Tele2 cirka 500kr xtra pga uppkoppling satelitt i 2 minuter .
Ringde upp dom och så jag har inte kopplat upp på Satelitt fick svar om jag varit nära ett skepp med satelitt uppkoppling ingen aning sa jag ,hur skall jag veta detta det kan du inte du får stänga av roaming men det var ju därför jag skaffade detta abonemang.
Tele2 strök dessa 500 kr och sa till slut ha du på roaming jag undrar hur dom gör om detta händer igen för mig. Har varit är längs Algarve o solkusten Spanien.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Tele2 roaming satelitt

Jeg har abonnement hos 3 i Danmark.

Jeg har fået en regning for satelitopkobling. Her stod der heldigvis både en dato og et tidspunkt.

Jeg kunne derfor dokumentere, at opkoblingen foregik i færgehavnen i Hirtshals inden ombordkøring på den færge jeg skulle med til Norge.

3 valgte at godskrive mig for beløbet, og det blev fratrukket på den næste regning.

Hvis dato og tidspunkt også fremgår af din regning, kan du måske også dokumentere, at du ikke var på et skib?
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Sv: Tele2 roaming satelitt

Jag hade också en konstig avgift från Tele 2. Trafik i Global Networks: MCP för 070 Xxxxxx. Jag såg att jag hade samma avgift på räkningen när vi åkte nedåt i Tyskland och Googlade för att se att det avsåg satelituppkopling!? Troligen har telefonen synkat mail när vi varit på färjan så jag har satt manuell synkning nu. Kanske det får bli flygplansläge nästa gång vid överfarten.
 
Toppen