• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tele2 med extra datakort + Padda som GPS

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Hej.
Har Tele2 abonnemang sedan i höstas.
När jag öppnar tex Goolge maps i telefonen ser jag var jag befinner mig och hur jag förflyttar mig.
Men på Ipaden som är uppkopplad via datakortet i en rauter tar det mycket lång tid innan jag kan få
visat var jag är på Google maps.
När jag förflyttar mig hänger den inte alls med.
Gör jag något fel eller ska det vara så?
Jag vill prova att använda Ipadden som Gps. Nu funkar bara Iphonen till det.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Ja så är det tyvärr. Det var en av mina största besvikelser när jag köpte en iPad utan simkort. Jag tog helt för givet att den trots det hade en gps-mottagare. På något sätt hittar den positionen, om än dåligt, när man är ansluten via wifi.
 

Eva o LO

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Växjö
HBK-Nr
20636
Medlemskap
2024
Och vilken skillnad blir det iså fall mellan att använda en Gps-puck och en padda jämfört med en TomTom????
 
F

F.d. 53814

Guest
Enda skillnaden är att du får större skärm och att paddan duger till mer än vad en dedikerad navigator gör.
Gillar man Tomtom så kan man köra det på paddan också, jag har den i mobilen och tycker det är OK.
Paddan kan ju ha flera appar för navigering också, vänta bara till Knarrevik kommer in i tråden.
Personligen föredrar jag att använda min Garmin navigator, men kör padda ibland.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
En skillnad mella iPad och fast navigator är att man kan välja vilken navigeringsapp man själv önskar eller kanske fler, till och med samtidigt. Inget att rekommendera dock!
En fördel är också att ställplatsappar direkt kan användas för att hitta rätt.903B1EC6-A25F-4253-BE4E-31D53A69AC5C.png
 

Åke o Maria

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
19597
Medlemskap
2024
Net on Net säljer den här veckan en Lenovo android 10 tums 4 G surfplatta för 1590 sek.
med lång batteritid 10 tim inkl. 10 Gb surf
Kan det vara något att använda som gps.
 
F

F.d. 53814

Guest
Den har ett gammalt Android OS. 5.1, det betyder att du kan inte vara säker på att alla appar du vill använda går att installera och köra.
 
Toppen