• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tanklock

marurs

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
484
Medlemskap
2024
Hej, Finns det nån som vet var man får tag i ett tanklock, för en Hymer 544 helintigrerad, årsmodel 1993..Jag har försökt att googla men inte lycckas.
marurs
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: tanklock

Själv köpte jag ett tanklock på Jula 19,50 Skall passa de flesta bilarna
Ej låsbart. Värt att pröva

Gull-Britt
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: tanklock

Hejsan, vilket har du, det som man skruvar dit (det ser ut som en stor plastgänga som man vrider dit) och sedan frikopplar man ytterhöljet med nyckeln.

Eller troligen det som man man bara vrider ca. ett kvarts varv när man tar bort det eller sätter dit det. Det sitter med tre tappar som passar i tre uttag vid tankröret, och som ytterhöljet frikopplas med hjälp av nyckeln.

Det med stor plastgänga finns att skicka efter som Peugeot-del på internet.

Det med tappar, som det troligen är på din bil, hör hemma i campingvärlden faktiskt, och brukar finnas hos välsorterade husvagns/husbilsfirmor, för det används till mera än tanklock.
Men det går nog också att hitta på internet. Om du bara kollar vilken variant du har först så kan jag nog hitta det åt dig.

Eller som redan förslagits kontakta Hymercenter i Örebro, dom borde ha hemma, men kolla innan även då om du har det med tre tappar.

M.v.h. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: tanklock

Om inte så sök på ditt reg nr.

M V H
Lars Rönnqvist
---------------------------------
Hej Lasse. Regnumret funkar sällan på helintegrerade äldre bilar tyvärr, för där har bodelstillverkaren ofta klämt dit någon egen variant som de har monterat i den nya utflyttade husbilsväggen :).

M.v.h. JANKRO.
 

Lasse R

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2888
Medlemskap
2024
Sv: tanklock

Hej jag har en bekant som beställde till sin Hymer. På den så var det samma påfyllnings rör kvar som fiat levererat.

Se vad du får för förslag det skadar inte om den ser lika ut.
På deras bil blev det ett skruvlock.

M V H
Lasse
 
Toppen