• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömmer bodelbatteriet på ström 1ggr dag ?

konstdansliv

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
18768
Medlemskap
2021
Nybliven husbilsägare ,Fiat ducato 02 , svårt att få el att fungera men trodde först på handhavande fel från min sida då jag var okunnig .
Nu har jag haft bilen stående och fört dagbok ..och inte ändrat något eller använt något ..Jag har solceller ..
På morgonen är jag läser av mätarna är batteriet fulladdat ca 14 v , gult fast sken från solcellsmätare (nedre )
På kvällen , larmar (blinkar rött ) panelelen för bodelbatteriet , då kan det vara helt tömt , 10 v ,både grön och gul lampa lyser på solcellenheten
Gör ingen skillnad om jag kört bilen 15 mil eller haft den 1 natt på 230 v, samma sak händer
Bilen är ju beg men nyinköpt och jag vore tacksam för synpunkter .
Berit
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Tömmer bodelbatteriet på ström 1ggr dag ?

Köp nytt Bodelsbatteri
Även batt är en förbrukningsvara, kan ha varit urladdat ett flertal x även en cell kan vara skadad.
 
F

F.d. 50353

Guest
Sv: Tömmer bodelbatteriet på ström 1ggr dag ?

Har du kollat upp bilradion plus ev. gps.? Vi hade samma problem med bodelbatteriet.

Kontaktade en bilradiomontör han mätte upp strömmförbrukningen.Han monterade in en strömbrytare som bryter strömmen.Nu funkar det.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Tömmer bodelbatteriet på ström 1ggr dag ?

Vi hade samma problem, kollade med bilfirman och det visade sig att efter 5 år var batterierna helt slut samtidigt som det var fel typ av batterier för en husbil. Köpte och installerade 2 batterier av den rätta sorten och nu har vi inga problem längre.
 
Toppen