Hej på er, tyckte min peugeot J5 2,0 84hk bensin misstände så bytte tändstift fördelarlock rotor och kablar.
Ändrade på tändningen och fick den att ligga på ca 12 - 13 grader föd. lite hög bensinförbrukning.
Så skulle nu ställa om den till 10grader föd, men det går inte alls. Har stroboskopet kopplat på Ettans tändkabel ( räknat från kopplingshuset) men markeringen går inte att få in på gradskivan. (även provat med fyrans tändkabel).
Så fort märkningen på remskivan börjar närma sig gradskivan ca 2 cm räknat från fronten på bilen, dör motorn.
Är ett brytarlöst system men med rotor och fördelarlock.
Får inte till detta så hoppas på någon som kan detta med gamla bensinmotorn.
Ändrade på tändningen och fick den att ligga på ca 12 - 13 grader föd. lite hög bensinförbrukning.
Så skulle nu ställa om den till 10grader föd, men det går inte alls. Har stroboskopet kopplat på Ettans tändkabel ( räknat från kopplingshuset) men markeringen går inte att få in på gradskivan. (även provat med fyrans tändkabel).
Så fort märkningen på remskivan börjar närma sig gradskivan ca 2 cm räknat från fronten på bilen, dör motorn.
Är ett brytarlöst system men med rotor och fördelarlock.
Får inte till detta så hoppas på någon som kan detta med gamla bensinmotorn.
Senast ändrad: