• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tält

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Hej.

Letar efter ett bra tält till en helintegrerad Hymer (6 meter).
De flesta har nog inte har nytta av ett sådant. Husbilen är ju till för att man ska kunna förflytta sig enkelt. Vi behöver ingen, men jag tror att det kan vara nödvändigt. när våra barn och barnbarn ska låna husbilen på somrarna.
Snälla: Har du eller känner du till ett bra tält som är enkelt att montera och som passar en helintegrerad. Svara gärna på denna efterlysning.
 
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Tält

Vi funderar också på någon form av ett lättuppsatt tält. Har kollat lite på de uppblåsbara men inte testat. Känner inte till någon dom har erfarenhet av dessa.
 

Hubilisten1

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17062
Medlemskap
2021
Sv: Tält

Köp ett husbilstält på biltema för ett par tusen. Funkar bra o är lätt och ganska enkelt att få upp. Man trär på tältet i markisskenan efter att ha öppnat upp på ena markisskenesidan. Nackdel är att man får en liten glipa eftersom markisskenan ligger 7 cm ifrån väggen. detta kan lösas mha en tältlist som monteras strax intill vägg under markisen. Bra o billigt!:)
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Tält

Hej
Jag har ett biltema jag med, toppen när man ligger en vecka eller mer på samma ställe, mysigt att vara ute i när det regnar :)
MVH KEJO20
 

Fredde448

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
17582
Medlemskap
2024
Sv: Tält

Hej
Kolla på Thule Quickfit. Vi har ett och är väldigt nöjda.
Det går fort att montera och är lätt.
 

Likeahome

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Säter
HBK-Nr
14625
Medlemskap
2024
Sv: Tält

Vi hade ett Kampa Rally AIR till vår Laika. Suveränt enkelt att resa och riva. Gjorde det lätt ensam på fem minuter.
Saknar det, men vår nuvarande Concorde är tyvärr för hög.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Tält

Köp ett husbilstält på biltema för ett par tusen. Funkar bra o är lätt och ganska enkelt att få upp. Man trär på tältet i markisskenan efter att ha öppnat upp på ena markisskenesidan. Nackdel är att man får en liten glipa eftersom markisskenan ligger 7 cm ifrån väggen. detta kan lösas mha en tältlist som monteras strax intill vägg under markisen. Bra o billigt!:)

Funkar bra, finns plats för 8-10 sittande!ursäkta upp o ner! Inte mitt fel!
 

Bilagor

  • IMG_1967.JPG
    IMG_1967.JPG
    1,9 MB · Visningar: 112
Toppen