• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Täcklock diskho

F

F.d. 55989

Guest
Då inget tillbehör finns att köpa enligt ÅF blev det att tillverka eget.
Har även borrat ett 24mm hål i ena hörnet för att enkelt kunna lyfta bort det.
 

Bilagor

  • 2016-04-13 17.49.45.jpg
    2016-04-13 17.49.45.jpg
    5,7 MB · Visningar: 113
  • 2016-04-13 17.58.17.jpg
    2016-04-13 17.58.17.jpg
    5,9 MB · Visningar: 109

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Täcklock diskho

Oj va fint och praktiskt med lite extra avställningsyta i pentryt. Vi har exakt samma utförande på pentryt och skulle behöva lite mer yta.. Tänk om man kunde göra en beställnig av dig.
 
H

hianders

Guest
Sv: Täcklock diskho

Så här har Hasse löst problemet med luckan över diskhon. Materialet är massiv ek och ska få slutfinish i år med olja. Ca 15 mm tjock. Jättebra med en extra avställningsyta (säger kockan) och också skärbräde.

En finess är också att vatten kan användas även om locket/brädan är nerfälld genom den urholkning som gjorts. Vi ställer alltid kranen i det läget så att ev dropp kommer ner i diskhon.

Inger o Hasse

En bild till kommer.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,1 MB · Visningar: 84
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Täcklock diskho

Ringde min ÅF som sa att det inte finns något lock att beställa som tillbehör, så därför gjorde jag ett eget, men i helgen fick jag svar från Adria att det visst finns.
 

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Täcklock diskho

Efter att varit ute på vår premiärtur upptäckte vi att extra uppställningsyta behövs i pentryt, tänkte tillverka ett täcklock likt de som visades i tråden, men det finns tydligen att köpa från Adria, ngn som vet priset ?
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Täcklock diskho

Jag har inte hittat någon som säljer men enligt Adria ska din ÅF kunna plocka hem
 

nicke71

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20212
Medlemskap
2021
Sv: Täcklock diskho

Efter att varit ute på vår premiärtur upptäckte vi att extra uppställningsyta behövs i pentryt, tänkte tillverka ett täcklock likt de som visades i tråden, men det finns tydligen att köpa från Adria, ngn som vet priset ?

Det kostar 900 kr jag beställde ett men har väntat i två månader så jag kroknade och gjorde ett själv
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Sv: Täcklock diskho

Det kostar 900 kr jag beställde ett men har väntat i två månader så jag kroknade och gjorde ett själv

Apropå vänta så knäckte jag ett stag mellan lådorna i höstas, beställde i oktober och kunde hämta det i slutet av ferbruari. Man har tydligen inget i lager, man tillverkade nytt i Sloveninen där Adria byggs.
Tur att bilen vinterförvarades under tiden.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Täcklock diskho

Den här brickan (Snudda från Ikea) funkar bra och kostar inte multum, jag skruvade bort snurrfunktionen, och den sidan använder vi som skärbräda & serveringsbricka och ovansidan som täcklock över diskhon. Jag borrade ett hål i ena kanten för att enkelt kunna lyfta upp den, med lite olja för skärbrädor i trä så håller den sig fin.


//Tommy
 

Bilagor

  • Skärmklipp 2016-05-11 14.11.23.png
    Skärmklipp 2016-05-11 14.11.23.png
    159,6 KB · Visningar: 102

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Täcklock diskho

Täcklock från Ikea efter som jag saknade ett fick jag göra ett eget .
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    679,5 KB · Visningar: 48
  • image.png
    image.png
    1,9 MB · Visningar: 45

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Täcklock diskho

Syns väl inte På din husbil vad det är för diskho, hur menar du nu?

Jag tror nog att jag får skriva i min egen tråd :blabla:xxxxxxxxxxxxxxxxxx/HBK-webb

Nej just det du är ju inte ens betalande medlem i klubben, inte undra på att du inte kan se vad jag har för diskho i min husbil.

//Tommy
 
Toppen