• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nu kanske det redan har beskrivits i den här tråden!

Jag håller på att planera nästa helgs resande och går således in på husbilsplatser, där dyker det upp en jättefin karta över tömmningsplatser, finns det samma sorts karta över våra husbilsplatser/ställplatser?

Och hur hittar jag dit?
Mvh/Chippen
Nej, tyvärr inte i dagsläget. Det är ett av våra pågående projekt, alltså en helt ny applikation för alla våra husbilsplatser.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Jag har en fråga: finns det någon "snabb-tangent" eller "short key" kombination för att Logga ut? Vägen till utloggningen är lång och knackig, tycker jag!

logga-ut.jpg
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Vägen till "Logga ut" är kort och logisk.
Muspekaren på ditt användarnamn högst upp till höger.
Välj "Logga ut".
De flesta webb-sidor har den funktionen på liknande sätt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack Robert, om det bara varit så enkelt. Jag har ingen mus och därmed inte kan "peka", dvs hoppa över alla rader emellan, jag måste passera med markören hela vägen "ner" till "Logga ut". För mig hade det varit mera logiskt om "Logga ut" var högst upp vid användarnamnet, men det är mitt tycke. Testa gärna med en styrplatta så vet du vad jag menar.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag har provat med styrplatta om det är den inbyggda "musplattan" i en PC som du avser.
Oavsett var du är i forumet så kan du snabbt komma upp till toppen med denna knapp.
Dubbelpil.JPG
Sedan peka på Användarnamn och välja "Logga ut".
Missförstår jag dig?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Tack Robert, jag nöjer mig med "4 JO" tips för snabburloggning. Det är inte en gång jag upptäckt att ha varit påloggad trots att jag "trodde" att ha loggat ur. Ett annat problem (som tydligen bara jag har) är att hamnar man utanför "resvägen" med markören (pilen) till "Logga ur", då får man börja om från början...

Tycker fortfarande att vägen till "Logga ur" är alldeles för lång och betydligt kortare/närmare sidans topp på dom flesta andra sajter som jag brukar vara inne på. Här är ett exempel från COOP:

coop.jpg

Detta var min synpunkt i alla fall. 4JO hjälpte mig i och med att jag stänger webbläsaren innan läggdags!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
I ställplatslistan kan jag inte hitta något om när platsen besökts senast. Gör jag fel eller går det inte få fram?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
I ställplatslistan kan jag inte hitta något om när platsen besökts senast. Gör jag fel eller går det inte få fram?

Nederst under pladsen er der en grå linie. Der står et par navne og et tal der angiver hvo mange personer der har besøgt pladsen. klik på tallet og der kommer en liste op med forskellige oplysninger på alle der har besøgt pladsen.
 
F

F.d. 32985

Guest
@Chippen
Detta är taget från FAQ,
Den funktionen kallas för Diskussion.
Placera muspekaren på pratbubblorna till vänster om ditt inloggningsnamn.
Klicka sedan på "Starta en ny diskussion"
Informationsfilm 11. Diskussioner beskriver hur du gör.
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Hur gör jag för att få fram mer inlägg när man öppnar hemsidan än de som fins där vore bra om man av någon anledning ej kunnat följa med på ett tag mvh olansson
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Om du befinner dig under Hem-mappen i menyraden, så för muspekaren över Forum-mappen och du får fram en lista där du kan välja Olästa.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En ytterligare variant, gå in på Forum och undermeny Senaste inlägg - då får du upp de cirka 480 senaste inläggen:

01.png
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Nederst under pladsen er der en grå linie. Der står et par navne og et tal der angiver hvo mange personer der har besøgt pladsen. klik på tallet og der kommer en liste op med forskellige oplysninger på alle der har besøgt pladsen.
Så fungerade det några gånger, men de senaste dagarna har det bara kommit upp en extra ruta med en länkadress. Vad har hänt?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Så fungerade det några gånger, men de senaste dagarna har det bara kommit upp en extra ruta med en länkadress. Vad har hänt?

Tyvärr visas inte listan förrän det "spiller över", jag tror det är när det registrerats 4 besökare. Problemet är uppmärksammat.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Tidigare har jag i mobilen (Android med Opera som webbläsare men även i Crome uppstår samma fenomen ) kunnat fälla ut dolda menyer genom att trycka på de tre punkterna i de fall telefonen bara visar någon av menypunkterna.
Sedan någon vecka(?) fungerar det inte längre - är det något som ändrats i forumet eller är det på grund av någon uppdatering hos mig?
Nu ser det bara ut så här när jag trycker på prickarna:

Screenshot_20180515-101611.png
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Feilen ble oppdaget og rapportert i går, det letes etter feilen som vi tror vi vet når den startet - foreløpig er ikke feilen funnet.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Tänkte skrivit in i ställplatslistan att Kerteminde hamn på Fyn, DK, har både dusch toa och tömning, men kan inte hitta hur jag skall göra. Handlar det bara om behörighet kanske?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen