• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Tack för arbete med hemsidan.

Tidigare kunde man får upp lite av innehållet när man satt kursern över rubriken. Behövde då inte öppna hela texten för att se om det var något av intresse.

Går det att göra så även i denna nya variant?

Ursäkta, men har inte kunnat gå igenom alla tidigare inlägg för att kolla om det varit uppe tidigare.

Hälsningar
 
4

4 JO

Guest
Tidigare kunde man får upp lite av innehållet när man satt kursern över rubriken. Behövde då inte öppna hela texten för att se om det var något av intresse.

Går det att göra så även i denna nya variant?
Japp, så fungerar det idag också.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@Leifw Två sätt här:
Variant 1: Klicka på ett Användarnamn för den du vill starta diskussionen med, t ex bredvid ett av hans inlägg. I rutan som kommer upp, klicka på Starta en diskussion:

01.png

Variant 2: Klicka på cirkeln bredvid din avatar uppe till höger i bannern, klicka sedan på Starta en ny diskussion.
I den nya sida du får upp får du skriva in bl a ämne/titel, användarnamnen på de du vill ha med i diskussionen samt ditt första inlägg i diskussionen:

Skärmbild (58).png

Funktionen Diskussion ersätter det som hette PM på den gamla siten/forumet.
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Varje gång jag kommer till hemsidan så hamnar jag på forum/navigation oavsett var jag var när jag slutade. I den gamla versionen kom jag direkt till olästa inlägg. Är det någon inställning som jag missat.
Lars
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Varje gång jag kommer till hemsidan så hamnar jag på forum/navigation oavsett var jag var när jag slutade. I den gamla versionen kom jag direkt till olästa inlägg. Är det någon inställning som jag missat.
Lars


Jeg har gemt denne adresse som favorit: Senaste inlägg | Husbilsklubben.se og når jeg trykker på den så kommer jeg præcis til nye ulæste indlæg
 
4

4 JO

Guest
Det skulle vara intressant att se hur besöks- och inläggsstatistiken ser ut idag jämfört med motsvarande period förra året?
Har det skett någon förändring i någon riktning efter införandet av det nya forumet?
Så här ser det ut hittills.

Totalt januari - mars 2018 (2017 inom parentes)
Antal användarregistreringar: 909 (1019)
Antal inlägg: 15550 (15140)
Antal startade trådar: 1402 (1322)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Måste säga att det är ett fantastiskt fint upplägg på detta forum, användarvänligt och modernt. Är bmw ägare och ofta inne på ett större bmw forum - som känns som 1700-tal i jämförelse med detta forum.
Toppbetyg till er som ligger bakom detta!
Mycket trevligt med positiv kritik också!!!
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Jag hittar inte knappen skapa nytråd med iPad hur än .jag söker. Har inte prova med dator kanske där. Men det går för fort i nr7 för att hinna se i paddan.
 
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Jag hittar inte knappen skapa nytråd med iPad hur än .jag söker. Har inte prova med dator kanske där. Men det går för fort i nr7 för att hinna se i paddan.
Om du är i ett forum tex så har du rutan ny tråd precis ovanför första tråden i forumet finns en ruta. Finns också en blå knapp till höger när du går in i ett forum...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En bild till Lundsholms inlägg: Ser t ex ut så här (forum Under Markisen):

01.png

Här har jag visserligen kört PC/Chrome, men du kanske kan se samma på plattan?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nu kanske det redan har beskrivits i den här tråden!

Jag håller på att planera nästa helgs resande och går således in på husbilsplatser, där dyker det upp en jättefin karta över tömmningsplatser, finns det samma sorts karta över våra husbilsplatser/ställplatser?

Och hur hittar jag dit?
Mvh/Chippen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen