• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Det beror på inställningarna i din dator, inget som HBK påverkar!

Du måste tillåta cookies samt inte automatiskt radera dem när du kopplar ner din dator.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kanske jag sparkar in en öppen dörr, kanske redan avhandlat, men,....

Är det bara jag som har svårigheter att få fram ”trådar jag följer” och ”forum jag följer”? Den gardinen får jag oftast inte fram när jag försöker.

Skall tillägga att problemet med att klicka fram gardinen gäller alla våra 3 iPads, däremot på våra datorer fungerar det utmärkt.

Personligen skulle jag uppskatta om man i underrubriken som innehåller ”markera forum som lästa, träffar, träffkallender, trådar du ignorerar, forum du ignorerar”, skulle byta ut de två sista, till att i stället lägga till ”trådar jag följer och forum jag följer”.

Men det är kanske bara jag som har de prioriteringarna, eftersom jag inte ignorerar något på HBK,..... för nyfiken för det.

EDIT: Ber om ursäkt, pinsamt..... läser om att vända paddan.....Nu ser jag, paddan i horisontalt läge och vips så kommer rubrikerna jag söker och precis där jag ville ha dem! Bra genomtänkt sajt det här! :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
Hej
Något nytt om större text ruta ( på höjden) jobbigt att scrolla på plattan då halva skärmen döljs av knappsatsen.
Använder inte datorn eftersom den tar mycket ström.
Med hopp om förbättring.

Jojje
 
4

4 JO

Guest
Hej
Något nytt om större text ruta ( på höjden) jobbigt att scrolla på plattan då halva skärmen döljs av knappsatsen.
Använder inte datorn eftersom den tar mycket ström.
Med hopp om förbättring.

Jojje
Oavsett om jag använder dator, mobil eller läsplatta så växer textfältet vart efter du fyller på med text.
Vad använder du och vilken version är det på den programvara du använder?
 
F

F.d. 55554

Guest
Använder en Samsung 10.1" platta och Chrome, fönstret ändrar sig inte.

Jojje
 
4

4 JO

Guest
Lyckas inte återskapa problemet.
Vet du vilken versioner av Android och Google Chrome du använder?
 
4

4 JO

Guest
Då har vi nog problemet där, framför allt versionen för Android som nu är uppe i 8.1. Version 5.0 är från 2014.
Chrome är dock den senaste men kan inte utnyttja alla funktioner som finns i operativsystemet.
Det är heller inte aktuellt att anpassa vissa funktioner till äldre system då vi vill hålla så mycket som möjligt till den standard som råder.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Finnes en mulighet for Android 7.1.1 - LineageOS Downloads, har ikke sjekket om prerelease utgaver av Android 8 og 9 for den enheten. Men les installasjons instruksen grundig før du begynner.
 
F

F.d. 55521

Guest
Husbilsplatser!
När man i det gamla forumet hittade en bra plats så kunde man se vilka som besökt platsen, samt när de besökt platsen. Jag undrar om det går att få tillbaka denna funktion? Om det går så har jag en önskan till och det är att den som varit där senast, står först och inte som tidigare i bokstavsordning.
Varför vill jag ha det så? Om en plats inte har besökts på några år så kanske det beror på att den inte existerar längre. Det är inte kul om man planerat en resa och kommer fram till drömplatsen och upptäcker att där nu finns stoppförbud och ett stängsel. Vi bör alla meddela om vi upptäcker att en plats inte längre går att använda för att parkera våra husbilar på, men det är inte alltid man kommer ihåg att meddela när man lite förbannad åker därifrån.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Husbilsplatser!
När man i det gamla forumet hittade en bra plats så kunde man se vilka som besökt platsen, samt när de besökt platsen. Jag undrar om det går att få tillbaka denna funktion? Om det går så har jag en önskan till och det är att den som varit där senast, står först och inte som tidigare i bokstavsordning.
Varför vill jag ha det så? Om en plats inte har besökts på några år så kanske det beror på att den inte existerar längre. Det är inte kul om man planerat en resa och kommer fram till drömplatsen och upptäcker att där nu finns stoppförbud och ett stängsel. Vi bör alla meddela om vi upptäcker att en plats inte längre går att använda för att parkera våra husbilar på, men det är inte alltid man kommer ihåg att meddela när man lite förbannad åker därifrån.

Det findes allerede.

Nederst under pladsbeskrivelsen er der en grå linje, hvor der står noget om hvem der har besøgt. Klik på et af navnene eller på tallet med besøgende og så kommer en liste op med alle besøgende med seneste øverst
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Jag har lagt märke till att kartan med tömningsplatser tar tid att ladda hem, speciellt när anslutningen till internet är långsam. Kan vi lägga in en klickruta istället för den som vill få upp kartan? Det skulle snabba upp inläsningen.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag har lagt märke till att kartan med tömningsplatser tar tid att ladda hem, speciellt när anslutningen till internet är långsam. Kan vi lägga in en klickruta istället för den som vill få upp kartan? Det skulle snabba upp inläsningen.
Är det denna knapp du är ute efter?

01.png

Klicka på den och du får upp Maps ...

02.png
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Nej, jag menade inte så. En klickbar knapp istället för kartan som normalt visas på sidan. Så att den nuvarande lilla kartan inte syns förrän efter klicket. Det är den lilla kartan som tar tid att ladda hem.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag har aldrig upplevt några problem med den uppladdningen, inte heller när jag kör via mobildatanätet.
Innan jag tar upp det som ett önskemål, kan du ge lite mer information om i vilka lägen du upplever problemet (info till våra tekniker)?
  1. Vilken uppkoppling du har
  2. Hur lång svarstiden är
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Hej igen!
Jag har en platta Galaxy tab A med Android 7.0. Är nu i Spanien och använder ett svenskt mobilabonnemang med internet från A3 (tidigare Alltele) och som använder 4G.
När jag går från en tråd (med bakåtpil) tillbaka till forumsidan där tömningskartan ligger på högersidan, tar det 1 sek tills sidan är laddad men ytterligare 6 sek tills tömningskartan är laddad. Jag får samma resultat både med och utan VPN-tunnel.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@WillyPe: Du menar kanske när du går tillbaka till Hemsidan?
Jag tar upp dina problem/förslag som ett önskemål, men under behandlingstiden är mitt råd att du i stället gör så här:

1. Antingen: Starta upp med (eller hoppa till) Forumsidan/Forum (inte Hemsidan), och läs inlägg/backa tillbaka utifrån den
Code:
https://www.husbilsklubben.se/forums/forums/
Kom ihåg att "fälla ihop" den expanderbara listen HBK Forum (stora breda blå listen tvärs över sidan) så att inte tömningskartan visas

2. Eller: Starta upp på Forumsidan som punkt 1 ovan, men klicka sedan på Senaste inlägg i undermenyn:

01.png

I detta alternativ visas inte Tömningskartan överhuvudtaget. Dessutom ser du många fler senaste inlägg och från fler forum. Du får klicka på nytt på Senaste inlägg ibland för att få upp eventuella nya inlägg.

Edit: Glömde att säga att du i alternativ 1 ska "fälla ihop" den expanderbara listen HBK Forum (stora breda blå listen tvärs över sidan), tömningskartan finns ju här också). La till det i alternativ 1 ovan.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Alternativ 2 fungerar snabbt och bra. Men alternativ 1 går lika sakta som tidigare eftersom tömningskartan verkar hämtas hem även om den inte syns när jag har fällt in den.
Jag tackar för föredömligt snabba svar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen