• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Tycker nya "Notiser" är markerade för kort tid. Man hinner inte se vilka som är nya före dom avmarkeras när man lagt in ett inlägg. Borde läggas till några sekunder så man hinner skrolla.
Förresten: Menar du visningen i "cirkeln/bollen" i bannern eller pop-upen "ny notis"?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sirkelen holder til en trykker på den popup notisen finner jeg mindre hjelpsom - prøv å trykke på den. For meg ruller da listen fra sirkelen ned og forsvinner med en gang og tallet nulles.
 

PelleJ

HBK Intresserad
Inlägg
81
Kommun
Umeå
Öppna upp reseplaneringen för icke betalande!
Alternativt så bör man kunna se sina egna gamla inlägg och redigera dessa.
Uppfyller forumet GPDR
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Efter snart två månader, behöver jag fortfarande logga in vid varje nytt besök med Edge.
Med ME11 och Chrome finns inte det problemet.
Nu avhåller jag mig från att logga in med Edge allt oftare och det medför en del andra negativa följder.
Har försökt med olika startsidor. Kan ni hjälpa mig med detta?
Julian
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Efter snart två månader, behöver jag fortfarande logga in vid varje nytt besök med Edge.
Med ME11 och Chrome finns inte det problemet.
Virker som om du har påslått sletting eller blokkering av kakor (cookies) i Edge. Alternativt at du benytter privat browsing funksjonaliteten - denne går et par skritt lengre i glemsel.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
En genomgång görs för hur GDPR påverkar sidan och vilka åtgärder som ev behöver vidtas när den nya lagen träder i kraft i slutet av maj.
Nu kan jag inget om effekterna av GDPR vid inloggning men jag har svårt att förstå varför IE11 och Chrome skulle "interpretera" GDPR annorlunda än Edge!? Är det så att alla medlemmar som kör Edge måste logga in varje gång???
Jag trodde att det berodde på en inställning i Edge hos mig eller en inställning i inloggningskontrollen i klubbens server.
Ingen stor sak men ändå irriterande!:(
:)Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Jag använder edge på datorn och har inte behövt logga in efter första gången
Tack! Det var det jag antog. Felet kan finnas i mina inställningar i Edge, som finns i bild i tidigare inlägg. Kan du va' vänlig och jämföra dina inställningar med mina?
VH Julian
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jag trodde att det berodde på en inställning i Edge hos mig eller en inställning i inloggningskontrollen i klubbens server.
Eneste forskjell til min er at jeg ikke har huket av Do not track blokkeringen. Nå kjører jeg Edge 42.17093 så jeg har noen flere bokser i avanserad siden, men for de du har er det hele forskjellen til min som fungerer helt perfekt.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Tack alla engagerade! :bock:
Jag fortsatte leta och hittade felet som jag hela tiden misstänkte att det berodde på en felaktig inställning hos mig. Nu funkar "auto"-inloggningen även med Edge.
Orsak? Banalt enkelt som vanligt!:msn_wall:
Under <Radera webbdata> : <Radera alltid detta när jag stängerwebbläsaren>
De fem första rutorna var förbockade och knappen stod på "På" men är nu "Av"
Så simpelt!:msn_embarrassed:
:bye:Julian
 
F

F.d. 14324

Guest
@marunga, menar du ett vanligt inlägg i en tråd eller tänker du på nåt annat?

Anyway, jag chansar lite.
Ett vanligt inlägg kan du inte ta bort själv. Men du kan ändra det i 24 timmar.

Det man kan göra i praktiken är att anmäla sitt inlägg till webb med en motivering om varför inlägget ska tas bort.
Vid dubbelpostning eller vid de tillfällen jag missförstått nåt riktigt rejält eller helt enkelt råka svara i fel tråd, dubbelspostat, osv, så har jag personligen inom de 24 timmar man har på sig, ändrat texten i mitt inlägg till att innehålla enbart en punkt och därefter anmält mitt inlägg till webb.

mvh jocke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen