• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Bruk gjerne høyre musetast og åpne i ny fane når du vll sjekke innholdet bedre. Du mister ikke listen hver gang
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Det här har kanske kommit upp tidigare i tråden men jag tycker att sidan med "nya inlägg" är väl kort.
På den gamla sidan var det två sidor som man kunde få upp med nya inlägg men på denna är det bara en som dessutom är kortare.
För dem som jag inte har möjlighet att kolla sidan varje dag är det ganska många nya inlägg som hinner passera och som man aldrig ser.
Detta är ingen stor grej men förtjänar kanske att påpekas.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det här har kanske kommit upp tidigare i tråden men jag tycker att sidan med "nya inlägg" är väl kort.
På den gamla sidan var det två sidor som man kunde få upp med nya inlägg men på denna är det bara en som dessutom är kortare.
För dem som jag inte har möjlighet att kolla sidan varje dag är det ganska många nya inlägg som hinner passera och som man aldrig ser.
Detta är ingen stor grej men förtjänar kanske att påpekas.
Ja, det har påpekats tidigare. Och diskuteras fortfarande i referensgruppen. :)

Vi har iallafall nu "fått till" en knapp på Hemsidan, i högerkolumnen - bland de stora knapparna en bit ner: Knappen "Senaste inlägg". Det ger dej en lista som omfattar 3-4 sidor senaste inlägg, ca 400 st. Dessutom visar den sidan vilket forum ett viss inlägg tillhör. Du når även dit/får samma sida utgående direkt från Forumsidan:

Klicka först på Olästa inlägg i undermenyn, på den sida du då får upp, klicka på Senaste inlägg längst till höger alldeles ovanför det översta inlägget.

Fördelarna är de enligt ovan. Nackdelarna är:
  • "Långt dit" - mycket klickande
  • Statisk sida, den visar en ögonblicksbild. Om man refreshar den kommer inte de nyare inläggen med
  • Genvägsknappen ligger på fel ställe (hemsidan, borde vara på forumsidan) därför att man måste fråga om med jämna mellanrum för att få med de inlägg som tillkommit efter första knapptryckningen
Hav tålamod! ;)
 
4

4 JO

Guest
Har du tittat på bilderna på en datorskärm? Alla är kraftigt deformerade och behåller definitivt inte proportionerna, så kan vi väl inte ha det?
Jag kanske förklarade lite knasigt.
Det jag menar med att proportionerna behålls är att om du tex laddar upp en stående eller liggande bild med en cirkel så kommer den även efter att den automatiska beskärningen skett fortfarande att vara rund och inte oval.
Däremot kommer beskärningen innebära att delar av bilden försvinner men den kommer fortfarande inte att sträckas eller tänjas på något sätt.
När du sedan tittar på en annons så kommer du att se bilden på exakt det sätt som annonsören laddat upp den som.

Men jag tar tacksamt emot tips om du hittat någon bild som inte är som den ska så får jag kika närmare.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Alla är deformerade, jag tror inte att beskärningen fungerar som du säger, utan drar ihop bilden så att den passar det minsta måttet i rutan?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Alla är deformerade, jag tror inte att beskärningen fungerar som du säger, utan drar ihop bilden så att den passar det minsta måttet i rutan?
Jag håller inte med - kör laptop PC/Chrome: För mej är bilderna inte deformerade, enbart beskurna.

01.png 02.png

Att de blev olika stora beror på hur jag tog skärmkopiorna.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ja men detta har jag ju hittat men om jag sett igenom kanske 100 inlägg så tex
75 - 100 så vill jag tex komma till inlägg nr 66 så måste jag starta om från första
I alla Inläggen i stället för att backa en serie. Får inte den texten som ni visar t.ex
32-32 föregående. Det är detta jag efterlyser. Skall nu prova en gång till
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Titta på bilden av en backspegel, eller Blaupunkt bilradio? Obs. Jag använder en PC med 24" skärm, kan det påverka visningen?
 
4

4 JO

Guest
Titta på bilden av en backspegel, eller Blaupunkt bilradio? Obs. Jag använder en PC med 24" skärm, kan det påverka visningen?
Jag har provat en uppsjö olika webbläsare och olika operativsystem och där ser allt OK ut.
Kan du ta en skärmdump, Print Screen, så att man kan se exakt vad du ser.
Skärmstorleken har ingen betydelse för hur sidan visas med mer än att om man har en väldigt liten skärm så blir det den mobila versionen man får se istället.
Om du har en gammal utdaterad version av webbläsare så kan det naturligtvis ställa till det.
 
4

4 JO

Guest
Tack för bilden.
Nu är jag med på vad som blir fel.
Framför allt gamla versioner av Internet Explorer var väldigt dålig på att följa den standard som finns för att bygga webbsidor. Förut var det mer vanligt med att man var mer eller mindre tvingad att anpassa funktioner för att det skulle fungera korrekt i den webbläsaren. Nu mera följer i stort sett alla tillverkare av webbläsare den standard som W3C-konsortsiet fastställer, vilket är bra för oss utvecklare.

Får kika på om det går att komma runt problemet.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Men, varför lämnar du inte den gamla IE därhän och kör Edge i stället? Det måste du iaf förr eller senare. Den börjar tydligen redan "sacka" jämfört med utvecklingen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen