• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 26513

Guest
Hejsan.

Gillar nya utseendet och framför allt att det är mobilanpassat. Men i förra forumet såg jag bilder samt att jag kunde svara i trådar, vilket inte går nu i nya forumet. Här verkar gå bra, men inte under t.ex. Kyla\Värme...
 
4

4 JO

Guest
Den blå punkten för att komma till senaste lästa inlägg när man surfar på en Ipad är väldigt liten. Skulle vara bra om den blev större.
Den blå punkten har en större träffyta än punkten i sig.
När du klickar på den så kommer du till det första olästa inlägget sedan ditt senaste besök, därav kan det finnas fler inlägg efter detta.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hur ser man om medlemmen är online, eller är det meningen att man ska gå igenom alla 247 medlemsnamn som finns på högersidan. Det andra är vart är dom som köper reklam, jag brukar kika in på dom sidorna som ex Linders belysning eller vad det nu heter.

Sen att man ska kunna skapa en diskussion med bara vissa inbjudna är ju stolligt, tror som exempel på att det finns folk därute som kan 1000 ggr mer om Prag än vad den där slutna gruppen kan. Annars har vi ju alltid grupp mail eller sms, finns även som gruppsamtal via telefon.

Sen är vit bakgrund ingen höjdare enligt mig, sitter man några timmar framför denna sida får man säkerligen ont i ögonen, visst jag kan ändra ljuset men det blir jobbigt när jag ska in på annat forum.

Att bara skriva det här blir bra, är lika dumt som att jag bara skriver vilken urkass sida detta har blivit.
Dom som skriver att det här blir bra, kan ni precisera vad som är bra för jag tror att många med mig inte fattar vad ni menar.

Nu när jag ska skicka in detta så finns det heller ingen förgranskning, eller det kanske kommer efter det jag tryckt på svara!
 
F

F.d. 55554

Guest
Kan man få fler rader i textrutan, har problem med 10.1" plattan, använder sällan datorn.

Jojje
 
F

F.d. 32985

Guest
@Chippen
Om du vill förhandsgranska så markera på ”fler alternativ” efter du skrivit din textmassa.
Då får du upp alternativ som heter ”förhandsvisning”
 
F

F.d. 4220

Guest
Hejsan.

Gillar nya utseendet och framför allt att det är mobilanpassat. Men i förra forumet såg jag bilder samt att jag kunde svara i trådar, vilket inte går nu i nya forumet. Här verkar gå bra, men inte under t.ex. Kyla\Värme...
Hoppsan.
Vi sorterade om lite bland forumen för att få göra det lite lättare att hitta, det föll tyvär bort då. Jag har justerat det i den delen och kommer att fixa till de andra nyskapade delarna inom de närmaste dagarna.
Så nu kan du posta inlägg där.
 
F

F.d. 14324

Guest
@Chippen Till vänster, i min avatar, uppe vänstra hörnet så är det en grön trekant som visar att jag är inloggad. Om ajg inte är inloggad syns ingen grön trekant.

Stolliga diskussioner, det är en ersättare till privata meddelanden som vi hade förut, ungefär samma funktioner men bättre enligt mig, så det är väl ungefär lika stolligt som tidigare fast med ett bättre upplägg.

Urkass sida, det får väl stå för dig men jag anser att det finns moderna funktioner i detta forum som saknades tidigare.

Förhandsgranskning, om du tittar nedåt när du skriver ett inlägg så finns där en knapp som heter Fler alternativ.
Trycker man på den så öppnas en större texteditor och där finns en knapp för förhandsvisning.

mvh jocke

Tillägg, jag var trea på bollen angående förhandsvisningen... :)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Tack ClasB
Jag var väll lite sur när jag skrev inlägget.. ;)

Citera går det också?

Ja, det går bra att citera ;)

Om du tittar nere till höger i ett inlägg så finns där en liten knapp för att svara, använder du den citerar du hela inlägget.
Eller om du bara vill citera en del av ett inlägg: Markera texten du vill citera, då dyker det upp ett litet fönster där det står svara, tryck där så flyttas den valda texten ner till den öppna svarseditorn.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
HHMmmm... Det startade inte så bra för mig.... för när jag skulle logga in så kom detta meddelande upp... .. "Ditt konto har tillfälligt låsts på grund av misslyckade inloggningsförsök.".... så jag kontaktade Hbks länk för hjälp då detta var mitt första försök att logga in på den nya webb sidan.... och får då detta svar..."Tack för din fråga eller synpunkt. Vi kommer att ta hand om den på bästa sätt. Vi kommer att svara inom 14 dagar".... sån tur var så försökte jag igen efter ca 5 min och då fungerade det... skulle jag ha väntat 14 dagar... ja! då hade Hbk.... varit en medlem mindre....
 
F

F.d. 26513

Guest
Hoppsan.
Vi sorterade om lite bland forumen för att få göra det lite lättare att hitta, det föll tyvär bort då. Jag har justerat det i den delen och kommer att fixa till de andra nyskapade delarna inom de närmaste dagarna.
Så nu kan du posta inlägg där.

Kika även gärna på rättigheterna till bilder i dessa trådar.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Trevligt att folk kommer med olika förbättringar, jag är helt övertygad att de som är inblandade tar till sig allt som medlemmarna kommer med. Men Rom byggdes inte på en dag och ett ett nytt forum tar lite tid att få på plats med allt som alla vill. Jag och en del andra har testat det nya forumet, vi kom på en del som vi ville ändra. Det går inte att tillfredsställa alla. Sen är det också ovant för många att klicka runt på ett nytt forum, det ser ju inte ut som det gamla. Men själv tycker jag detta är bättre och om ett år så fungerar det ännu bättre, allt tar tid.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Det är väl ingen hemlighet att jag aldrig har varit förtjust i "Tack"-knappen i det gamla forumet. :(
Gilla-knappen är ett klart steg framåt! Gilla är n.l. något helt annat än tacka!
Fortsättningsvis får vi alltså gilla ett inlägg men är man tacksam för informationen i ett inlägg då skall man skriva det med ord, om man vill ge positiv återkoppling till den som har lämnat informationen, mycket bättre än att trycka på en opersonlig knapp. :) Sorry! Jag är fostrat så'n!:cool:
Sorry igen för så mycket rappakalja för en liten knapp. Jag bara testar lite i detta fantastiskt fina nya forum!
Och när jag ändå håller på att "rapa" kan jag också berätta att vi nu har fått Europas finaste forum! Tycker jag i alla fall som har några att jämföra med!:rolleyes:
:bye:Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Fast egentligen vill jag ha min "Svarsruta" längst upp! Men jag "sitter" på en 27" PCskärm så det kanske betraktas som fusk nuförtiden? Robert kanske har nå't bra svar på varför den ligger där nere?
Julian
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen