• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Struliga försäkringsbolag

Her&Hei

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2024
Hej. Vi har en fin välvårdad Hymer som nu är 30 år.
När jag vill ha en Veteranförsäkring säger Länsförsäkringar Stopp pga att det inte är en Personbil enligt deras system.
Larvigt, det är ju en Personbil klass 2.

Jag har inte lust att betala full bilförsäkring i all oändlighet pga deras nomenklaturtjafs.

Finns det någon som känner till något bolag som har veteranförsäkring för husbil ?

Tacksam för tips
Herbert
 

Torben & Eva

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Gävle
HBK-Nr
26766
Medlemskap
2024
Hej Herbert!

Troligen är din bil registrerad som lastbil med bostadsinredning eftersom den är 30 år.
Kanske därför LF bromsar.
Mvh Torben
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hej. Vi har en fin välvårdad Hymer som nu är 30 år.
När jag vill ha en Veteranförsäkring säger Länsförsäkringar Stopp pga att det inte är en Personbil enligt deras system.
Larvigt, det är ju en Personbil klass 2.

Jag har inte lust att betala full bilförsäkring i all oändlighet pga deras nomenklaturtjafs.

Finns det någon som känner till något bolag som har veteranförsäkring för husbil ?

Tacksam för tips
Herbert
Kolla med MHRF
HaDeHasse
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Ska man använda bilen enligt kraven för veteran eller entusiastförsäkring blir det väl inte mycket till husbilsåka?

Vet inte kraven för husbil bara personbil därför föreslog jag att han kunde kolla detta.
Vad kraven på HB kanske du kan?
Vet inte heller hur han använder HB.
HaDe Hasse
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Vet inte kraven för husbil bara personbil därför föreslog jag att han kunde kolla detta.
Vad kraven på HB kanske du kan?
Vet inte heller hur han använder HB.
HaDe Hasse
Jag gjorde bara ett antagande, jag har en entusiastförsäkring på sportbil, där är kraven hårda, exempelvis ska bilen alltid stå i ett av försäkringsbolaget godkänt garage på hemorten, och om möjligt även på annan ort. m.m.
Bosse
 
F

F.d. 56562

Guest
Har min gammla Cadillac Eldorado och Suzuki Volussia Classic försäkrade hos Moderna för en tusenlapp/ år helförsäkring
 
Toppen