• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strömmingsfiske Bråviken

F

F.d. 4424

Guest
Är det någon som vet om strömmingen har kommit in i Bråviken. Går det att landmeta nu i helgen?

Kalle W
 

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

I Karlskrona har den gått in iaf, stod fullt med folk o slängde sill igårkväll o napp fick de med
 

lasse&lotta

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3322
Medlemskap
2024
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

Hej pratade med några som stod o fiskade vid marmorbruket i söndags de hade fått några stycken då Lasse i komården
 
F

F.d. 29788

Guest
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

Hej...

Enligt campingen i Kolmården är strömmingen på väg in,
Har planer på att åka ut kommande Helg.


HBK 1794
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

Var i Kolmården förra helgen, fiskade från bryggan bredvid campingen vi drog upp hinkvis med strömming så det finns inne nu. Lycka till. :)
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

Söderhamn stugsund 4kg strömming i helgen:)

IMAG0411.jpg
 
Senast ändrad:

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

Vi var vid Sandviksbryggan igår men fisket var dåligt, vi åkte vidare till ställplatsen vid Sätersfärjeläge. Där hamnade vi mitt i en tysk såpainspelning den om Inga. Vi pratade med Torsten som äger fiket och ställplatsen, och han sa att de slutar vid tjugoettiden och då kan ni köra in. Vi frågade om fisket och om att hyra båt, fisket var bra men båten var redan tingad, men sa han de fyller sina hinkar på ett par timmar och då kan ni ta båten. Idag på morgonen regn och regn, tjugo millimeter på några timmar. Jag tänkte nu blir inte båten ledig förrän sent på kvällen. Klockan nio så kom det tre gubbar i regnställ och flytvästar och gav sig ut. Klockan ett så hade de fått nog och samtidigt så slutade det regna. Vi drog iväg och maken till strömmingsfiske har jag inte upplevt sedan sjuttiotalet. Det var bara att släppa ner tacklet, du märkte när du var på rätt djup för då slakade linan. På två timmar så fick vi drygt åtta kilo, nu har vi fördelat fångsten bland grannar och vänner. Båten kan bokas på 011-396241.
Magnus
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Strömmingsfiske Bråviken

I Oxelösunds hamn kom dom in för för några dagar sedan,,,
T.O.M. Torsken nappade på strömmingskrokarna.
 

Bilagor

  • DSCN1057 (Medium).JPG
    DSCN1057 (Medium).JPG
    184 KB · Visningar: 6
  • DSCN1063 (Medium).JPG
    DSCN1063 (Medium).JPG
    180,7 KB · Visningar: 3
Toppen