• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stor bil för gör-det-självare

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Hur i allsin dar kan en husbil blivit så ”misshandlad” på 4 år - den har ju varit avställd sedan 18/8 2016...???
Kan vara ett ”fynd” för den som är mycket händig då salupriset för en sådan husbil i bra skick borde ligga på 750.000-795.000 kronor !
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
KVD är alltid väldigt noggranna när dom dokumenterar skador på bilar, men denna har onekligen mycket, håller med Knut kan vara uthyrning, fukt och elektronik kan vara dyrt annars är det mycket kosmetiska skador.
En app som jag rekommenderar är ”Biluppgifter” där får ni hela historiken gratis,man kan se om mätaren är skruvad mellan besiktningar tex.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Här..............
HYRLYX-400.jpg
Den har väl hanterats av personer som inte haft någon aning om husbilar och funktionerna på dem, och inte heller brytt sig om att vara försiktiga och varsamma.

M.v.h. JANKRO.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Buden är uppe i 312500:- & reservationspriset är inte nått än. Om man tar alla anmärkningarna i beaktande så är priset redan för högt. Den är ju 7år & har gått 8750 mil. Tar man det & anmärkningarna kostar att åtgärda i beaktande så den inte värt priset.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag tror inte att jag skulle köpa en bil som har misshandlats på detta sätt. Det kan mycket troligt finnas mer skador som ännu inte kommit i dager. Tänker bl.a på fuktskador från läckande vattenslangar, etc.

När jag har köpt bilar, husbilar, båtar genom åren har jag alltid en luiten tumregel som jag följer.
Hur är säljarna till fordonet som jag ska köpa? Gillar jag inde dem, köper jag inte fordonet.
För att jag ska gilla säljarna behöver jag se att de är ödmjuka och att det är viktigt för dem vem som köper deras ögonsten. Då vet jag att de har tagit hand om fordonet på rätt sätt. Det har funkat för mig i alla fall ;)

Just denna husbil skulle jag enligt ovanstående resonemang inte köpa.

//Jocke
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Är man lite händig så kanske man kan göra ett klipp , folk reniverar ju husbilar från 80-talet som har betydligt större skador än denna , maskineriet verkar vara utan anmärkning , bromsar kräver underhåll på alla fordon, fuktskador kring takluckor är många besmittade med , kanske ändå inte ett hopplöst fall :) :)
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Var det inte den bilen som efterlystes i höstas, ej återlämnad??
När man ser på bilden undrar man om tjejerna ingår i hyran?, lite konstig reklam annars??


"
Anmäld reklam Reklam för uthyrning av husbilar från Hyrlyx

Annonsör Hyrlyx.se

Anmälare Privatperson


Uttalande
Reklamombudsmannens opinionsnämnd finner att reklamen inte är könsdiskriminerande. Den strider därmed inte mot artikel 4 i Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation.
"
Hyrlyx - Reklamombudsmannen.org
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Var det inte den bilen som efterlystes i höstas, ej återlämnad??
När man ser på bilden undrar man om tjejerna ingår i hyran?, lite konstig reklam annars??

Med samma resonemang borde väl gubben också ingå!

Men nu är ju människor ingen handelsvara som man kan köpa eller äga oavsett kön, som tur är.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
"
Den anmälda bilden kommer från en fotografering som gjordes när annonsören sponsrade Miss Universum Sverige 2012, enligt en angiven länk.

Bilden har tagits av en professionell fotograf som var inhyrd av arrangören för Miss Universum Sverige. "
 
Toppen