• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Status på platser mellan Calpe o Aguilas

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.819
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Nu är det bara några dagar kvar tills vi återvänder till Alicante och husbilen efter att vi varit hem och firat Jul o Nyår.

Jag antar att det finns många HBK-medlemmar som befinner sig på denna kuststräcka, som kan ge lite status på platsen där ni befinner er.
När vi åkte hem i början på december fanns det relativt gott om platser men det verkar som det har ändrats lite i januari.

Hur fullbelagt är det på ställplatser och campingar nu i Januari?
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
En hel del rörelser Håkan men ganska fullbelagt i Altea. Antonio hade 2-3 synligt lediga platser (ganska trångbott), vi själva fick 2 stora HB med Holländare idag och den minsta (panik) platsen är fortfarande ledig. Cap Blanche brukar ha lediga platser men vi går aldrig ner i hålan och kollar... Jag tror inte du behöver oroa dig, det finns alltid något och i värsta fall får du frikampa mitt i stan (marknadsplatsen) en natt om det verkligen krisar till (OBS! ej en söndag). Välkommen!
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Ligger på Marjal Guardamar och det verkar ganska fullt på campingarna /Ställplatserna här omkring i nuläget. Men det finns två ställen vi känner till där det finns plats, 1/ Den nya ställplatsen strax norr om La marina El pinet 2/ Marjal Costablanca, jättecampingen ett par mil in i landet. Sen kan man alltid kolla den camping man vill in på då det kan vara bilar som lämnar av olika anledningar osv.
 
Toppen