Ställplatslistan till annat kartprogram?

Tråd startad i 'Under Markisen' av Hackef, 12 Mars 2019.

1. Hackef

Hackef HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10056
    Går det att ladda ner ställplatslistan som vi har här på forumet till ett annat kartprogram, exempelvis Sygic:s förnämliga kart/GPS- program som jag har fixat till min padda?

Lena Gunnarsson gillar detta.
  2. Sjöberg

Sjöberg HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Västerås
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    7228
    Jorå, vi har under några år skapat saker för att komma runt vårt relativt opraktiska upplägg med husbilsplatser i forumet och skapat olika filer för att på olika sätt kunna se platserna på en karta.
    Under "Filer" uppe i menyn hittar man filerna och för Sygic heter de man använder Rupi: https://www.husbilsklubben.se/forums/resources/?prefix_id=10

Men du skriver "padda" och det får mig att tro att du har en Ipad, som jag minns det så fungerar våra filer bara i de androida varianten av Sygic.

En annan väg för en Ipad är då att installera poiviewer eller Maps.me, med nån av dem laddar man in filer och kan se platserna på en karta, därefter låter man Sygic, eller nån annan navapp, ta hand om själva navigeringen till platsen.

Mvh jocke

BoEr gillar detta.
  3. Wizard

Wizard HBK Medlem

Kommun:
    Mark
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5342
    Ställplatsfilerna fungerar inte i regionsindelade länder D, F ES, IT bl a i Sygic

BoEr gillar detta.
  4. Hackef

Hackef HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10056
    Det är en IOS baserad Apple-IPad jag har, så då funkar det inte direkt i den förstår jag.
    Men tack för svar, jag får prova den andra varianten med POIviewer.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.