• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser Varbergs Flygklubb på Getterön

S

StorDansk

Guest
Åkte idag fram till Varbergs Flygklubb och frågade vad en övernattning skulle kosta,
fick samma svar som för ett år sedan, vi har inte fått klart med tillståndet,
vet från tidigare inlägg att detta varit på gång ett par år minst?
Fick lära mig att tjejen på caféet inte var speciellt insatt, men det var det enda svar hon kunde ge.
Klubben har gjord en rejäl satsning och ställd i ordning ett 15 tal platser med
riktiga elstolpar, och nästan lika många utan el.
Är det någon som är insatt i ärendet som vet vem och varför det inte går att
få det där sista godkännandet?
Är det campingen och kommunen som bromsar, det fanns ju flera alternativ
i närheten utöver campingen.

flygklubb.png
 
Senast redigerad av en moderator:

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Varbergs Flygklubb, ställplats?

Sorry men länsstyrelsen har stoppat den.
 

janne A

HBK Medlem
Inlägg
256
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Sv: Varbergs Flygklubb, ställplats?

”Vi har erfarenhet av att husbilar och husvagnar även står på marken som inte tillhör flygklubben och det har förekommit mycket liv”. - See more at: Beslut om ställplatser för husbilar pÃ¥ Getterön rivs upp - Varberg - www.hn.se

Man tror knappt att det kan vara sant. Varbergs kommun måste vara enda kommunen i landet med husbilsbesökare som lever rövare hela nätterna!

Skulle vara klädsamt om berörda myndigheter, oavsett vilka dom är, såg till att inhämta sakkunskap innan beslut istället för att gå på hörsägen...

//Janne A
 
F

F.d. 56127

Guest
Sv: Varbergs Flygklubb, ställplats?

Hej,
Ser att du relativt nyligen besökte Ställplatsen på Varbergs Flygklubb (Getterön) Kul att du tog uppdetta enär jag från och med 2016 är ansvarig för denna ställplats. Som du redan vet har vi inte haft ett klart tillstånd av kommunen tidigare men från och med maj månad är detta klart.
Kan berätta att vi nu gör en storsatsning på vår ställplats genom att bygga ut den från 13 till 24 ställplatser och en bilparkering för ca 15 personbilar. Det finns ytterligare ställplatser om det kniper vid behov.
Vi har satsat på el för alla husbilar ( 10A) samt belysning av hela området för att öka trivsel och säkerhet. Dessutom vattenposter 3 st utspridda samt grönytor vilket efterfrågas mycket.
Några nya grönytor kan vi inte så gräs förrän till hösten och det återstår vissa justeringsarbeten till hösten. Likaså har vi givetvis tömning av gråvatten, latrin och sopor. En betalautomat är också inplanerad i sommar om allt går enligt våra planer.
Som du redan vet har vi ett förstklassigt Cafe' öppet alla dagar i veckan och där det finns tillgång till toaletter.
Ja det var det hela och nu hoppas vi på en fin sommar och många nöjda och glada husbilsgäster.
Ha de gött! / Sigborn
 
F

F.d. 56127

Guest
Hej alla glada husbilsgäster!
Vill meddela att Varbergs Flygklubb ute på Getterön har fått tillstånd av Kommunen att hyra ut ställplatser fom maj månad 2016. Vill därmed berätta att vi nu gör en storsatsning på våra ställplatser genom att bygga ut från 13 till 24 ställplatser för husbilar och en bilparkering för ca 15 personbilar. Det finns ytterligare ställplatser om det kniper vid behov. Vi har satsat på el för alla husbilar ( 10A ) samt diskret belysning av hela området för att öka trivsel samt säkerhet. Dessutom 3 st vattenposter utspridda och grönytor vilket efterfrågas mycket.
Några av de nya grönytorna kan vi inte så gräs förrän till hösten och det återstår även vissa justeringsarbeten till hösten.
Givetvis har vi tömning av gråvatten, latrin och sopor. En betalautomat är också inplanerad i sommar om allt går enligt våra planer.
Som flera av er redan vet så har vi ett förstklassigt Cafe' öppet alla dagar i veckan och där finns tillgång till toaletter.
Ja det var det hela och nu hoppas jag ni får en fin sommar och vem vet, ni kanske kommer och hälsar på oss på flygklubben i Varberg!
Ha de gott / Sigborn Johansson (ställplatsansvarig)
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser Varbergs Flygklubb på Getterön

Kul att ni satsar vidare.

Vad blir dygnspriset, undras?

Hejs
Claes 105
 
F

F.d. 55504

Guest
Sv: Ställplatser Varbergs Flygklubb på Getterön

Härligt att det finns folk som tänker på alla andra som bara glider runt. Jag e en sådan .Som bara glider runt.
:)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
S

StorDansk

Guest
Sv: Varbergs Flygklubb, ställplats?

Hej,
Ser att du relativt nyligen besökte Ställplatsen på Varbergs Flygklubb (Getterön) Kul att du tog uppdetta enär jag från och med 2016 är ansvarig för denna ställplats. Som du redan vet har vi inte haft ett klart tillstånd av kommunen tidigare men från och med maj månad är detta klart.
Kan berätta att vi nu gör en storsatsning på vår ställplats genom att bygga ut den från 13 till 24 ställplatser och en bilparkering för ca 15 personbilar. Det finns ytterligare ställplatser om det kniper vid behov.
Vi har satsat på el för alla husbilar ( 10A) samt belysning av hela området för att öka trivsel och säkerhet. Dessutom vattenposter 3 st utspridda samt grönytor vilket efterfrågas mycket.
Några nya grönytor kan vi inte så gräs förrän till hösten och det återstår vissa justeringsarbeten till hösten. Likaså har vi givetvis tömning av gråvatten, latrin och sopor. En betalautomat är också inplanerad i sommar om allt går enligt våra planer.
Som du redan vet har vi ett förstklassigt Cafe' öppet alla dagar i veckan och där det finns tillgång till toaletter.
Ja det var det hela och nu hoppas vi på en fin sommar och många nöjda och glada husbilsgäster.
Ha de gött! / Sigborn

Hej Sigborn, åkete förbi platsen nu senast sista veckan i maj och
konstaterade att det fanns ett par bilar uppställda där, det var sent och jag
stannade inte och läste på skyltar och liknande, men det glädjer mig att ni
löst alla problem, jag har väntat på det ett par år nu då jag åker över till
Danmark mellan 3 och 5 ggr per år och alltid med färjan som går 07,00 så
det blir tre besök hos er i år från nu räknat.
Lycka till i fortsättningen!
Hälsningar Finn.
 
F

F.d. 56127

Guest
Sv: Ställplatser Varbergs Flygklubb på Getterön

Hej Gunnar, hittar inget om Varbergs Flygklubb Ställplatser...// Sigborn
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Ställplatser Varbergs Flygklubb på Getterön

Hej Gunnar, hittar inget om Varbergs Flygklubb Ställplatser...// Sigborn

Hej, jag svarar istället, klicka på länken i Gunnars inlägg istället så slipper du leta, man kallar den Getteröns Flygklubb, det kanske är det som ställer till det för dig?
 
Toppen