• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spåravgifter för skidåkning

F

F.d. 55521

Guest
Även om detta är en gammalt inlägg så vill jag berätta att det inte kostar något i dag att paddla i Göta kanal, däremot blir man inte slussad på grund av säkerhetsskäl.
Kul att läsa gamla inlägg i vårt nya forum
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Kan inte låta bli att skriva lite om ett märkligt system som strider mot lag och förordning , nämligen spåravgifter för skidåknin. Nu i vinterlovs och Påsk tider.
Förr har vi husbilsfolk kunnat ta bilen köra ut till lämplig plats ute i naturen , stanna ta fram skidorna för hela familjen , ryggsäcken med kaffe och mackor , och skida iväg , ut på fjället eller bara ut i naturen, helt kostnads fritt . MEN NU ska du först försöka hitta ett ställe där du SKA BETALA FÖR SPÅRKORT. Priset varierar , men ett normalpris är 20 kronor/dag per person ovavsett om du åker 10 mil eller 100 m, för en normalfamilj blir det 80 kr/dag , skall man sedan stanna en vecka då blir det 560 kr , för att åka skidor andas friskluft , där ALLEMANS RÄTTEN GÄLLER.
Här vill jag påstå att SNÅLHETEN GÅR FÖRE VISHETEN , hjälp till att protestera mot detta idiotiska system att vi får röra oss fritt i den svenska naturen UTAN att ha övervakare som står bakom nästa krök och vill bötfälla dig och din familj för intrång i naturen eller vilken paragraf de nu hittar på,
/Lasse
 
Toppen