• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spännande och kul platser.

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Spännande och kul platser.

Var idag ute och vandrade 18 km på Värmdöleden, startade från Saltarö och utefter leden är några cachar varav en heter Vargstenarna Hallowen och vad är mer lämpligt denna helg
 

Bilagor

  • Vargstenarna.JPG
    Vargstenarna.JPG
    1,2 MB · Visningar: 1

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Spännande och kul platser.

Förra helgen så var vi ett litet gäng (9st) från VänerCachers som besökte Göteborgs undre värld.

Hades först.jpg Hades 1.jpg
Hades.jpg Loggning Hades.jpg
På den första cachen så var vi tvungna att paddla 50m sen ta oss över ett galler och sen paddla ytterligare 1km in i berget.
Den sista bilden är på platsen där cachen ligger om det är någon som känner sig sugen på att ta den.

Amentet pump.jpg Amentet.jpg
På den andra cachen så var vi nere i ett gammalt oljeförråd som var vattenfyllt.
Där fanns det en liten båt som vi kunde använda, vi hade även en gummibåt med oss.
Väl på plats så skulle man leta efter ledtrådar i mörkret med hjälp av pannlampor och ficklampor.
Här har jag tyvärr inga bilder på loggningen att visa er men kan berätta att den ligger utmed bergsidan en bra bit in.

Jag har gjort mycket kul i mitt liv men det här var nog en av de mest spännande dagar i mitt liv.
Kände mig som en liten grabb på nytt.

Svårigheten på dessa cacher var 5/5 alltså det värsta som finns. Så man känner sig rätt så glad att få ta ett par sådana här cacher
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Spännande och kul platser.

Hallå Kingen!

Den cachen var inte att leka med.

Men, jag funderade på en sak. Inte funkade GPS:en där inne.........
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Spännande och kul platser.

Peder, du säger att du har höjdrädsla men du lider tydligen inte av klaustrofobi. Eller snarare speleologofobi om det nu finns ett sådant ord.

Enligt koordinaterna ligger cacherna Hades och Amentet under Göta älv, kan detta vara riktigt?

PS! Nu fattar jag! Tydligen fejkade koordinater.
 

Bilagor

  • cache.jpg
    cache.jpg
    22,8 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Toppen