• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som endast HBK intresserad.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Som endast HBK intresserad.

Eftersom Knut har betalat även för 2011 så står det 2011 vid hans namn liksom vid 53 andra medlemmars namn. Det finns även de som betalat ytterligare några år i förskott och då står det 2012 etc..
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Man kan faktiskt vända på resonemanget.

Idag bidrar Intresserade med mycket information som är helt gratis för oss klubbmedlemmar. Det känns inte bra. De borde väl rimligtvis få betalt för denna kunskap.....eller? Intresserade har ju inte tillgång till våra träffar eller ställplatslistor mm.

/Michael, medlem
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Som endast HBK intresserad.

röris skrev att ett stort antal medlemmar inte betalt medlemsavgiften för år 2010. Kan det möjligen vara så att dessa medlemmar är nöjda med vad de fått ut av klubben efter att ha försett sig med all möjlig adekvat information ang. husbilslivet och funderar på att bara bli Intresserade i framtiden, eftersom det räcker för deras behov. Jag tycker nog att fler attraktiva bitar i HBK ska vara stängda för icke medlemmar. Det ska löna sig att bli medlem!

Så tycker jag! Andra tycker säkert annorlunda.

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Medlemmer som ikke betaler endres til Gjest og kan ikke lengre skrive innlegg, har i praksis samme tilgang som om de ikke er pålogget.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Medlemmer som ikke betaler endres til Gjest og kan ikke lengre skrive innlegg, har i praksis samme tilgang som om de ikke er pålogget.
Gäller det bara icke betalande medlemmar?
Man kan ju lätt kring gå detta genom att regisrtera annan famije medlemm som hbk intreserad så är det som vanligt eller hur?
Gäller samma regler för hbk intresarade eller kan de delta som vanligt?Är de oxså gäster numera?
Undrar vad som nu gäller?
2179:music-icon:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som jag uppfattat det så skall styrelsen ta fram förslag på begränsning för Intresserade. Detta kan jag tänka mig kan ta formen av begränsning av hur många inlägg en Intresserad kan skriva, antingen totalt eller periodvis (årsvis/månadsvis?).
När jag läser detta inlägg kommer jag osökt att tänka på mitt senaste bilbyte, när jag skulle revidera ändring av min husbil, när jag postade detta fick jag svar du har redan förbrukat dina inlägg och ändringar. Nu tillhör jag dom som byter husbil vart annat år så jag har gjort ändringar några gånger utan min vetskap om denna begränsning.

Min fråga är ju var kan jag läsa och ta del av dessa medlemsbegränsnigar?

Frågan om varför inte alla har uppgifter om sina husbilar,kan det vara av samma orsak som i mitt fall?

Medlem 829 Rune.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Rune, det skal ikke være noen annen begrensning i Min Husbil enn at en ikke kan registrere mer enn en. Når jeg for ett år siden byttet så slettet jeg innholdet om den gamle og la inn informasjon om den nye. Det at jeg har 2 husbiler gjør at jeg skulle ønske mulighet for å registrere mer enn den ene, slik jeg har det nå så står det informasjon om begge i samme oppslag.

Min Husbil er en spesiallaget utvidelse som følger sine helt egne regler.
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Rune, det skal ikke være noen annen begrensning i Min Husbil enn at en ikke kan registrere mer enn en. Når jeg for ett år siden byttet så slettet jeg innholdet om den gamle og la inn informasjon om den nye. Det at jeg har 2 husbiler gjør at jeg skulle ønske mulighet for å registrere mer enn den ene, slik jeg har det nå så står det informasjon om begge i samme oppslag.

Min Husbil er en spesiallaget utvidelse som følger sine helt egne regler.
Knut jag har bara en husbil registrerad i husbilsklubben,jag blev inte riktigt tilfreds med svaret.
Du skriver att "Min husbil har speciallagar och egna regler, säger dessa att man inte kan ändra i Min husbil mer än ett visst antal gånger? Finns dessa egna regler i skrift ?
Som det är idag har jag inget objekt i Visa min husbil.
Detta är inte för mej viktigt men det jag vill veta är varför jag inte får revidera och justera i Min husbil, utan att få svaret du har förbrukat dina ändringar.

Mvh 829 Rune.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.834
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Kära, rara, goa husbilskompisar. Nu tycker jag det luktar lite gnäll på en del håll. Några är nog lite syrak inför misstanken att någon kommer billigare undan än man själv gör. Jag är dock övertygad om att kvaliten på forumet faktiskt ökar med antalet aktiva. Visst blir det ibland jobbigare diskussioner när man är många och olika, men trots det så berikar mångfalden..., alltid!

Krister N
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Rune, kan du forsøke å legge til en ny husbil i ditt garage? Jeg ser at den er tom nå. Det skal ikke finnes begrensninger på hvor mange ganger du kan endre, har redigert på mine biler flere ganger i dag for å teste.

Når det finnes en bil beskrevet så får en melding hvis en prøver å legge til flere: "Du har överskridit max antal Husbilar som tillåts i garaget."
Det er ikke mange som skulle ha problemer med maks 1 bil om gangen.
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej Michael

Om det nu var mig du svarade så undrar jag vad det är du vill vända på av det jag undrade över.
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Knut, jag är nöjd med svaret.

Rune 829.
 

klingstedt

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
2343
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som sagt JAG HAR läst reglerna. Det står ingenstans om längd på intressetid eller maximalt antal inlägg innan medlemskap. Däremot står det om att man inte har tillgång till alla avdelningar. Fine, låt vara så.

Tror dock det behövs någon form av gult/rött kort system till medlemmarna att kunna ge varandra där moderatorerna/styrelsen avgör framtida medlemskap.
Ett visst antal gula kort leder till avstängning ifrån medlemskapet. (=Rött kort)

Ursaxat från PM inkorgen ifrån ett fåtal medlemmar.
# "Det är ett renlighetskrav",
# "inte vara medlem tycker jag är dålig stil"
# "Det är fan otroligt att man kan surfa runt och fråga massa saker här utan att vara medlem"
# "måste man starta med att betala medlemsavgift, annars är man på utanför"
# "hade jag fått bestämt så skulle inte det gå men nu gör jag ju inte det"
# "du är ganska ensam"
# "lätta på lädret nu"

Tycker det är synd att ett fåtal ska förstöra för andra.
Vilket välkomnande!
Hej, som jag har förstått detta är HBK en intresseklubb för husbilsintresserade så ni som är sugna på husbilslivet, så stå på er jag är med er. Janne Klingstedt.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Varför står det 2011 på Knut i inlägg 56 ??? Har sett någon mera som har 2011 tidigare
Hej Gurra
Jag betalade för 2 år på samma gång av 2 orsaker, första orsaken: det är lite jobbigare att göra en utlandsbetaning (en massa koder mm lite lat) andra orsaken det kostar bara 10 € (jag förstår att 100 kr känns mera för jag var till Haparada förra helgen handlade för mera än 10.000.- kr tänk om det var euro :) )
Ha de paffw
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Röris (med flera kanske): Som du säkert vet så är jag emot en begränsning för Intresserade utöver vad som gäller idag. Mitt inlägg ovan var inte riktat till någon enskild deltager här på forumet, snarare till de som vill införa begränsningar för Intresserade.

Det skrivs en del inlägg då och då där kontentan är att Intresserade deltar i den publika delen av forumet utan att betala för sig. Jag menar att jag under den tid jag varit medlem läst åtskilliga bra tips och bra information som skrivits av Intresserade. De har alltså helt gratis bjudit på detta. Många av dessa Intresserade har sedan blivit medlemmar i klubben. Att då anse att Intresserade snyltar på forumets sammanlagda information lika väl kan anses bjuda på information som vi betalande medlemmar snyltar på. Vi betalar ju faktiskt för att få del av de slutna forumen, ställplatslistorna och möjligheten att delta i träffar.
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

XXXXX tjatter,va stolta o glada, för det vad bilen ger er!!!! strunta i vad andra tycker o tänker , gammal eller ung, tycker det e så XXXXX barsligt att dom gamla o erfarna e så nedlåtnande, medlem eller ej, har det nån anmärkning?XXX njut av livet, vi e bara här nu, vem vet vad kommer imorgon...det måste ju vara nåt som har hänt tidigare i livet som man e så XXXXX negativ!? det du har nu kanske du inte har imorgon!!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag är snart 54 år och nedlåtande är jag inte så kom inte med en massa skitsnack om oss gamla och erfarna, bättre om du var lite seriös i dina komentarer och använd dig av ett bättre ordval ,, Tack för mig
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag är snart 54 år och nedlåtande är jag inte så kom inte med en massa skitsnack om oss gamla och erfarna, bättre om du var lite seriös i dina komentarer och använd dig av ett bättre ordval ,, Tack för mig
Jag är 51 känner mig inte gammal vet ej hur jag känner mig vid 54
 
Senast ändrad:
F

F.d. 17552

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag vill anmoda alla medlemmar att respektera det beslut som fattades på förra årsmötet att det skulle vara någon tidsbegränsning för att vara registrerad som Intresserad.

Den som tycker att det inte skall vara en tidsbegränsning för att vara Intresserad kan skriva en motion till nästa årsmöte.
 
Toppen