• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snabbt hittad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
På en skogspromenad i det fina vädret pacerade jag ut en lätt cache "Lindevik". Den blev publicerad kl 19:50. Döm om min förvåning när den hittades redan samma kväll i mörkret.

Snacka om entusiaster!

{*FTF*}
icon_smile_big.gif
Loggade vår första "mörkercache" kl 22.15 med pannlampans hjälp under stjärnklar himmel.

En spännande upplevelse som vi tackar för, bra koordinater ledde oss rätt direkt.
 

Bilagor

  • 20091121.jpg
    20091121.jpg
    374,9 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Snabbt hittad

Ja när det gäller att vara först att logga en cach så gäller det att utmana naturen och dygnets alla timmar bara för att notera *{FTF]*, kul att du lägger ut egna cacher vi "Team Postis" har varit dåliga på det, men vi planerar att lägga ut några i området Vargön - Trollhättan. Beträffande att vara först ser vi resultatet på detta kort fyra cachteam samlade runt en "Manick" på ett industriområde på Stallbacka KL. 07,oo en lördagmorgon i januari 2009 och ändå var vi inte först. Vi hade varit där på kvällen innan och då jobbade man på kontoret bakom och tittade lite misstänkt på oss så vi avbröt intresset för den gamla maskinen och återkom på morgonen dagen efter då det var lördag samt att kontoret var tomt men dock för sent att vara först.

Samlingvidmanicken.jpg

Och nu under lördagen var det ju varmt och vackert väder så vi tog en längre promenad i Skogaryds området (ligger mellan Trollhättan-Uddevalla) där har det placerats en serie (ca:20 st) av mycket påkostade och roliga cacher som är ett äventyr för de yngre cacharna. Eftersom vi bara har 3 st kvar började med en promenad på 2 km och träffade på "Hästen från Troja" gömt inne i en tät grandunge. Och på återvägen fanns ett perfekt fika ställe.
Därefter hade vi en cach 300 meter från bilens parkering där passerade vi genom en vacker trollskog och vi fann även lite kantareller både tratt och vanliga, väl uppe på höjden så fann vi en bur med en gorilla samt loggboken och stax intill var det ett älgpass med en stol utplacerad kan det vara så att efter älgjakten passar älgen stolen på älgpasset? Nää..den var dålig.

Klicka för att få större bild. skogaryd16.jpg skogaryd14.jpg
 
Toppen