• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snö/blötsnö

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Snön är ett elände, varje gång det snöar & blåser så driver det upp rejäla drivor på gården. I fredags skottade jag bort 60 cm & nu på morgonen skall jag ge mej på ytterligare 40 cm. Som tur är så har man investerat i en slunga. Det är inte ofta det snöar så mycket nuförtiden men när det händer så är den bra att ha.
 
F

F.d. 55989

Guest
Snön är ett elände, varje gång det snöar & blåser så driver det upp rejäla drivor på gården. I fredags skottade jag bort 60 cm & nu på morgonen skall jag ge mej på ytterligare 40 cm. Som tur är så har man investerat i en slunga. Det är inte ofta det snöar så mycket nuförtiden men när det händer så är den bra att ha.
Här är det blötsnö och då fungerar inte slunga nåt vidare
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om jag kör på lägsta växel så klarar min slunga den blöta snön. Men om det är slask så går det inte & då får skiten ligga kvar & smälta bort.
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Gösta, ja jag är ganska morgontidig eller sent i säng. Lider inte av att jag sover bara (enl. andra)
2 - 4 timmar / dygn. Nu har vi bar asfalt på uppfarten, skönt att ha det avklarat.
 
Toppen