• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slutade att fungera...

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.119
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej...
I går tog jag ut startbatteriet.... efter att ha monterat tillbaka batterier så fungerar inte de elektriska fönstren i dörrarna, centrallåset och mätarställning (trippmätaren)... :(
I dag kollade jag alla säkringar varje på båda sidor och även de i säkringsboxen under motorhuven.... alla säkringar var ok :).... men ändå fungerar det inte :(..... något tipps om vart jag kan leta efter felet ;):rolleyes:

Tusen tack på förhand

Sen var bilen på besiktning i dag :eek:...... den gick rakt igenom utan anmärkning :) ... detta var den första besiktning på 7 år :eek:.....

IMG_0431.JPG
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.119
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack för tipsen.... så i dag kollade jag om jag hade missat någon kabel vid återmontering av batteriet.... som jag ser det så är alla plus och minus kablar på rätt plats :spinny: men ändå fungerar det inte :(....
Skulle starta truma boilern nu i kväll då min panel för varmt vatten inte fick sol idag :mad:... men truman startade inte :eek:.... så det blev till att söka efter felet.... efter att kollat alla säkringar i ebl:en .... och utan att tänka på det när jag tog ut säkringarna för att kolla dem .....så rann allt mitt vatten ut :mad:.... säkringarna var hela.... så det blev att kolla kretskortet på truman.... hittade en 3A säkring.... som hade gått :eek:.... in med en ny.... och boilern startade utan problem..... just nu känns det som att något har gått fel vid återmonteringen av batteriet men jag har ingen aning :( vart jag nu skall leta.... finns det fler säkringar eller relän... för allt som inte fungerar sitter i dörrarna.... kollade också om kontakterna hade släppt i dörrarna ....men inte :D.... så vad gör man :confused: ?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.119
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Idag var jag hos Fiat i Kalamata (Gr) fick bytt de två bromsslangar som går till framhjulen, så nu behöver jag inte oroa mig för detta.... Jag passade på att fråga om vad de trodde el felet kunde bero på, de kunde kolla bilen och ordna en ny tid sa de.... medan jag betalade för dagens arbete och reservdelar så gick flera ut och började kolla om de kunde hitta felet.... så när jag kom tillbaka så var felet avklarat, en av de säkringar som sitter ovanpå batteriet hade tydligen "gått" .... de ville bara ha 3,5 .- € för säkringen jobbet bjöd de på :) så nu är allt ok och imorgon kör vi vidare till Kamares utanför Gytheion :D
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Muskatten, Om Du ska till Gytheion så föreslår jag att Du gör utflykt till Pirgos Dirou och besöker de fantastiska grottorna: Glifada (gärna ta även en båttur) och Alepotripa. Andra förslag är att smaka Fatourada, raki baserat kanel-kryddnejlika likör, som produceras på ön Kythira.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.119
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tusen Tackar för de fina tipsen Janne..
jag var där för ca 5 år sedan t.o.m. två ggr, men jag brydde mig inte kolla grottorna som sägs vara den största grottan i Eu.. eller om det var hela världen.:oops:
Som inte alla vet så åker jag ju inte direkt till turistplatser även om jag var över 1.5år i Monemvasia :eek:.
Sen när jag var på Kythira så var min plan att stanna där 2-3 månader men redan efter 14 dagar så fick jag åka båten tillbaka, då jag fick flera ggr problem med att min H-bil var för lång :( så jag stannade nästan alla dagar i Likodimou.... och när jag skulle därifrån så kom jag nästan inte upp från den branta backen annars är Likodimou en plats som jag gillade skarp....även om jag var helt ensam där om nätterna o_O
Egentligen så skall jag inte till Gytheion utan till Kamares beach, jag har vänner där som jag tänkte hälsa på, och sen är det en bra plats för att fiska.. speciellt om man vill fånga Dentex Dentex (lat) eller tandbraxen som den heter på Svenska :) och alkohol förekommer ju inte i mitt liv längre... men jag uppskattar verkligen att du gav mig lite tips.... och har du/ni vägen förbi så kan jag nog bjuda på nygrillad fisk....
 
Toppen